BMW і Porsche тестують ультрашвидку зарядку

Компанії Allego, BMW Group, Phoenix Contact E-Mobility, Porsche і Siemens реалізували проект ультрашвидкісної зарядної станції FastCharge. Прототип системи з максимальною потужністю зарядки в 450 кВт днями був продемонстрований в баварському містечку Еттінген-Шеппом. Такий системі досить менше трьох хвилин, щоб «залити» в акумулятор електромобіля енергії на 100 км шляху.

У проекті використаний роз’єм стандарту CCS європейської версії Type 2. Зараз станція знаходиться в пробної експлуатації, і на ній будь-який власник електрокара з таким коннектором може зарядити батарею безкоштовно. У перспективі подібні системи можуть з’явитися на магістралях і в автопарках. Станція FastCharge включає в себе дві зарядні колонки з максимальною вихідною потужністю в 450 і 175 кВт.

Перший показник в три-дев’ять разів перевершує віддачу зарядних станцій постійного струму, які використовуються зараз. Не дивно, що тут треба було застосування зарядних кабелів з рідинної системою охолодження. Допомогла компанія Phoenix Contact, причому використовувалася безпечна для навколишнього середовища і зручна в обігу (долівка) суміш води і гліколю. Крім того, ця станція може живити електрокари з електричною системою номінальної напруги як 800 В, так і 400 В.

А поточна вихідна потужність в роз’ємі автоматично регулюється в залежності від можливостей батареї конкретного автомобіля. Зараз FastCharge працює з машинами, готовими приймати постійний струм з напругою 400 В і 800 В, але технічно нова станція здатна видавати в роз’ємі напруга до 920 В. Воно може бути використано в перспективних електромобілях з великим об’ємом акумулятора. Зокрема, перші 100 км запасу ходу швидше трьох хвилин отримував на цій станції досвідчений прототип електрокара Porsche (технологічний провісник Тайкан).

Зараз в Європі, Японії і США розгортається будівництво зарядних станцій постійного струму з максимальною вихідною потужністю (на одну машину) в 350 кВт. Однак задумуюються подібні системи на 400 кВт (перша, друга). Так що 450 кВт у нового проекту BMW і Porsche – рекорд. У всякому разі для легковиків (експерименти по швидкісній зарядці електробусів ми не враховуємо). Баварці ж випробували станцію спільно з експериментальним зразком сіті-кара BMW i3. У ньому була встановлена тягова батарея з номіналом 57 кВт • ч (проти 42,2 на серійної рестайлінгової моделі). Батарея була 400-вольта, але від станції хетчбек отримував повні 800 вольт. Справа в тому, що в самому «ай-третьому» була встановлена високовольтна система перетворення напруги HV-DC / DC, яка знижувала його зі вхідних 800 до внутрішніх 400. Підсумок: з 10% до 80% акумулятор BMW i3 наповнювався за 15 хвилин .