Фірма Nissan показала своє бачення доповненої реальності

Виставка споживчої електроніки CES все частіше привертає увагу автовиробників, що показують свої розробки в області інтерфейсів, помічників водіїв та автономного руху. Один з яскравих експонатів шоу 2019 року – технологія «перетворення невидимого в видиме» Invisible-to-Visible (I2V) компанії Nissan.

По суті, мова йде про систему так званої доповненої реальності. У ній в тому чи іншому варіанті виявилися зібрані ідеї, які вже мелькали в індустрії, а ще додані нові. На CES ніссанівці показали лише концепт, який демонструє приблизно, як доповнена реальність може допомагати водієві.

До впровадження подібної системи в серію її ще потрібно як слід відшліфувати. Не так важливо, яким способом виводиться додаткове зображення об’єктів, підказок і написів поверх реального світу. Це може бути проекція на лобове та бокові скла, голографічний проектор або, як у випадку з проектом I2V, окуляри доповненої реальності.

В окулярах-дисплеях з похилими прозорим склом людина одночасно здатна спостерігати і за навколишнім оточенням, і за віртуальними предметами. Занурення водія в віртуальний світ можна зробити більш повним, якщо використовувати весь обсяг салону. Підказки можуть виводитися і попереду автомобіля (скажімо, навігаційні), і поруч з людиною (настройки аудіосистеми, шасі або «клімату», карта паркінгу).

Куди важливіше – що саме і в яких ситуаціях розробники такої системи мають намір показувати водієві. У Ніссана придумали кілька варіантів, а самий нетривіальний, мабуть, – це повнорозмірний супутник (хоч чоловік-інструктор, хоч подружка в стилі аніме). Такий персонаж сидить на сусідньому порожньому кріслі і дає підказки по водінню, вказує дорогу або взагалі розважає бесідою, поки машина йде в автономному режимі.