Фургон Nissan NV300 Concept-van дасть нове життя старим батареям

Мобільна майстерня столяра і червонодеревника в XXI столітті може виглядати як вен NV300, обшитий всередині дерев’яними панелями і забезпечений безліччю скриньок і шафок для інструментів і матеріалів, а також використовує дерев’яні мотиви в зовнішній обробці.

У всякому разі, саме так вважає компанія Nissan, яка показала шоу-кар NV300 Concept-van на автосалоні в Брюсселі. Звичайний фургон NV300 є дизельним веном. Однак досвід Ніссана з молодшим побратимом, моделлю Nissan e-NV200 на батареях, дозволяє сподіватися, що коли-небудь і у «трьохсотого» з’явиться електрична версія.

Найбільш цікавою деталлю концепту в плані техніки є всепогодний переносний блок батарей (пауербанк) Nissan Energy ROAM для живлення устаткування «в поле». Він вміщує 700 ват-годин енергії і здатний видавати в навантаження потужність до кіловата, чого цілком достатньо для роботи різноманітного інструменту.

На дах концепту його автори поставили кілька сонячних батарей. Вони забезпечують автономну роботу майстерні далеко від джерел живлення. Про проект розповідає художник і дизайнер Вільям Харді, глава Studio Hardie, що спеціалізується на дереві, і його колега Хаміш Боден. Харді завжди цікавився, як традиційні та натуральні матеріали можуть бути органічно вписані в нинішнє «цифрове століття». І робота Вільяма разом з Ніссаном над концептом йшла в тому ж ключі.

Блок Energy ROAM – приклад другого життя літієво-іонних осередків від старих електричних хетчів Nissan Leaf. Їх тягові батареї після тривалої роботи на машині можуть ще кілька років прекрасно працювати в інших областях: від стаціонарних накопичувачів для офісних будівель і сонячних електростанцій – до основи для вуличних ліхтарів, що не залежать від електричної мережі.

Додамо, що в недавно покращеному Ліфі другого покоління тяговий акумулятор вміщує вже 62 кВт • год. Це чималий обсяг, який розширює можливості електрокара з харчування зовнішніх споживачів (на якийсь час можна забезпечувати енергією котедж). Що стосується старих ліфів, то їх батареям ще можна дати друге життя за рахунок програми відновлення.