Honda закриває свій англійський завод

Майже половина автомобілів, вироблених в Великобританії, належить маркам Honda, Nissan і Toyota. Японців сильно турбує Brexit, намічений на 29 березня, і вони, як здається, акуратно змотують вудки під пристойними приводами.

Днями Nissan відмовився від випуску в Англії паркетника X-Trail, пояснивши це «оптимізацією інвестицій в Європі». Тепер Honda визнала, що закриє завод в Суїндоне до 2021 року, звільнивши 3500 співробітників, але виною тому нібито не вихід країни з Євросоюзу, а «безпрецедентні зміни в світовому автопромі», пов’язані з електрифікацією транспорту. Toyota, швидше за все, візьме приклад з Хонди.

Англійський завод був заснований в 1985-му. Його потужність 150 000 машин в рік дорівнює приблизно 10% від усього виробництва в країні. До недавнього часу він збирав Accord, Jazz і CR-V, але нині на конвеєрі тільки Civic, включаючи варіант Type R. Робота йде упівсили, трапляються простої.

Міністр у справах бізнесу Грег Кларк назвав рішення Хонди таким, яке «глибоко розчаровує». Аналітики проте кажуть, що Brexit не є першопричиною, а одним з факторів. Мовляв, закриття «зайвого» заводу на загальносвітових тенденціях: падінні попиту на основних ринках, включаючи Китай, скорочення витрат, великих витратах на нові технології. Японці в ідеалі хочуть будувати автомобілі у себе вдома, і їх можна зрозуміти. Що стосується виробництва за кордоном, то Honda «зосередить свою діяльність в регіонах, де очікується великий обсяг». Наприклад, в Північній Америці, куди в даний час експортується 55% продукції з британського заводу. Тим часом в Туреччині обсяг невеликий (38 000 одиниць на рік), тому випуск седана Civic там припиниться в тому ж 2021-му. Європейська штаб-квартира Хонди буде як і раніше перебувати в Великобританії. Сьогодні почалися консультації з співробітниками, яким доведеться покинути компанію.