Компанія Jaguar Land Rover вимушена затягнути пояси

У звіті за підсумками 2018 року Jaguar Land Rover повідомляє: у всьому світі було реалізовано 592 708 автомобілів (-4,6% в порівнянні з рекордним 2017-го), причому бренд Land Rover «знизився» на 6,9% (до 411 875 машин), тоді як Jaguar, навпаки, «підріс» на 1,2% (180 833).

Сильне падіння продажів в Китаї (-21,6%) було частково компенсовано збільшеннями в Північній Америці (+ 7,2%) і інших країнах (+ 7,3%). Однак результати в Великобританії (-1,5%) і Європі (-7,8%) не радують. Причини неприємностей загальновідомі – покупці відвернулися від дизелів, вступили в силу нові еконорми WLTP, по курсу фунту вдарив прийдешній Brexit, масла у вогонь підлила торгова війна США з КНР.

Врятувати становище покликана «програма трансформації», яка серед іншого наказує скорочення витрат на 2,5 млрд фунтів протягом 18 місяців. Тому, до речі, JLR пропустить березневе автошоу в Женеві. В цьому році гучна прем’єра від JLR буде лише одна (Defender), зате в продаж надійде безсумнівний хіт – Range Rover Evoque другого покоління. Кросовери з’являться у нас в квітні.

Скорочувати треба не тільки витрати, але і персонал. Офіційно підтверджено звільнення 4500 осіб. Це близько 10% від всього штату в Великобританії. Причому 1500 співробітників добровільно-примусово покинули компанію в 2018-му. Про закриття заводів мова не йде, хоча виробничий майданчик в Соліхаллі через падіння попиту зупинявся на 14 днів у жовтні, а завод Castle Bromwich в грудні переходив на триденний робочий тиждень. Проте новий комплекс в Словаччині відкритий. Інвестиції спрямовані на розвиток інженерних вузлів в Манчестері, Ірландії та Угорщини. Центр в Вулверхемптоні з кінця року освоїть випуск електричних трансмісій, а в Хемс-Холі робитимуть батареї. «Ми робимо рішучі дії, щоб забезпечити довгострокове зростання, незважаючи на численні проблеми, що стоять перед автопромом. Програма перетворень Charge and Accelerate ( «Зарядка і прискорення») гарантує, що можливості, які створюються зростаючим попитом на автономні і підключені електрифіковані машини, ми використовуємо по максимуму », – підкреслив бос Ральф Шпет.