Концерн Toyota показав покращений безпілотник TRI-P4

25

У Лас-Вегасі на шоу CES дебютував безпілотник TRI-P4, створений Дослідницьким інститутом Тойоти (Toyota Research Institute, TRI) на базі гібрида Lexus LS 500h. Навесні він приєднається до парку тестових апаратів концерну в рамках розвитку автопілота в цілому і систем Guardian і Chauffeur зокрема.

Вибір в якості основи для TRI-P4 нового гібридного «ель-ЕСА», за поясненням самої Тойоти, продиктований шасі, яке забезпечує «швидші і в той же час плавні маневри в безпілотному режимі руху». Нагадаємо, що тойотівська система Chauffeur забезпечує самостійний рух автомобіля, а ось Guardian – це страхує автопілот, він просто стежить за обстановкою в фоновому режимі, коли водій керує машиною сам.

Автоматика тут втручається в критичних ситуаціях (наприклад, якщо людина заснула, або їй стало погано, або вона не помітив інший транспорт поруч). Старший віце-президент TRI по автономному руху Райан Юстіс каже, що з платформою номер чотири досягнутий прогрес в поєднанні управління людиною і комп’ютером, яке перетворює водія в деякому роді в «надлюдини». А провідний дизайнер CALTY Скотт Роллер розповідає про інтеграцію начинки в вигляд машини, про єдність форми і змісту, натхненна фантастикою. Власне, плавний і комфортний (в міру можливості) перехід від спостереження до перехоплення управління, при необхідності, – це одне із завдань, відпрацюванням якої і зайняті автори прототипу TRI-P4.

Обидва пов’язаних між собою комплекси є кроком вперед в порівнянні з автопілотом Highway Teammate 2015 року, який освоював магістралі. Керуюча електроніка стала компактнішою, до того ж розміщена в вертикальному блоці, встановленому за спинкою заднього дивана. Так що тепер у багажнику навіть вивільнилося місце під поклажу.

При необхідності обслуговування комп’ютерний блок відкидається назад. Індекс P4 в назві прототипу говорить про те, що від платформ 2.1 і 3.0 автомобілів-попередників розробники перейшли до четвертої версії. Під платформою тут розуміється не «візок» самої машини, а комплект з «заліза» (камери кількох видів, в тому числі теплові, лідари і так далі) і софту, що забезпечує автономність.

Всі ці вузли, як і комп’ютер, отримують живлення від тягової батареї гібриду, а проста 12-вольтова виступає тут тільки в якості резерву. У порівнянні з колишніми прототипами тут покращена робота радарів, зокрема, зросло поле зору на ближніх дистанціях, з’явилися нові бічні камери для додаткового огляду і пара нових сенсорів переднього і заднього виду з широким динамічним діапазоном (тобто вони добре розрізняють об’єкти як на дуже яскравому світла, так і в напівтемряві).

У той же час «мозок» всього комплексу збільшив швидкодію, він і сигнали з сенсорів зчитує швидше, і на зміну обстановки реагує спритніше, задіюючи паралельно більше різних алгоритмів машинного навчання. Загальна кількість камер не озвучено, а лідарів тут вісім. Разом з іншими датчиками вони забезпечують сканування обстановки навколо автомобіля.

Крім шоу CES, що проходить цього тижня, безпілотник TRI-P4 можна буде побачити і наступного – на стенді марки Lexus в Детройті, на Північноамериканському автосалоні. Цікаво також, що одним екземпляром тойотівці не обмежаться. Навесні дослідний центр TMNA ​​R & D Prototype Development Center в Йорку (Мічиган) почне збірку партії таких безпілотників на основі серійних «ель-есів». Це дозволить розширити масштаб експерименту і прискорити налагодження сенсорів, електроніки та програм. Безпосередньо всі ці вузли перенести на конвеєрні машини було б важко, тут ніякої дизайн не врятує. Але досвід з TRI-P4 дозволить в майбутньому впровадити на Тойотах і Лексусах більш розвинені системи автоматизованого водіння.