Кросовер Ford Edge 2019 отримає привід зі штучним інтелектом

Автоматичне підключення другої осі «за потребою», як і гнучкий розподіл тяги, – не новина для моделей з повним приводом. Але і тут завжди знайдеться, що поліпшити. Компанія Ford повідомила, що на кросовері Edge 2019 модельного року відбудеться дебют системи All-wheel-drive Disconnect з технологією штучного інтелекту і так званої нечіткої логіки.

Мова, отже, не про реформу «заліза» (у випадку з Еджем – багатодискової муфти в приводі задньої осі), а про більш розумну програму управління, ніж була раніше. При перших же ознаках пробуксовки або визначенні несприятливої дорожньої обстановки задня вісь може бути підключена за частки секунди, але при цьому без ривка, досить плавно.

У хороших умовах руху Edge стовідсотково передньопривідний, що відображено в слові Disconnect. Бортовий комп’ютер збирає інформацію з десятків датчиків, від швидкості обертання коліс до температури на вулиці. Система навіть знає, чи працюють склоочисники і чи є ззаду причіп. Алгоритм прийняття рішення, підключати чи другу вісь і в якій мірі, тут нелінійний і нагадує принципи роботи нейронних мереж, причому на обдумування йде десять мілісекунд. Для водія це означає непомітний перехід між моно- і повним приводом.

При цьому All-wheel-drive Disconnect може перекинути назад до 100% тяги. Нинішній Edge на платформі CD4 з’явився в 2014 році і в цьому пережив оновлення, поповнив гаму 340-сильною модифікацією ST, розкішним варіантом Titanium Elite (на цьому знімку), а в Європі – дизелем нового покоління 2.0 EcoBlue в версії з двома турбокомпресорами і віддачею в 238 “конячок”.