Наскільки подешевшають авто після прийняття законів про євробляхи

1362

Комітет податкової та митної політики на засіданні у вівторок рекомендував ВРУ прийняти у другому читанні законопроект 8487 щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, який має суттєво знизити вартість розмитнення автомобілів. Важливий момент – норми цього закону стосується не тільки «євроблях», а ВСІХ легкових авто, які ввозяться на територію України, як нових, так і тих, що були у користуванні.

Крім того, комітет додав ще кiлька правок. Для заохочення власників «євроблях» провести митне оформлення авто передбачено, що протягом 30 днів з моменту початку дії нового закону (а точніше – розробленого Кабміном тимчасового порядку митного оформлення таких авто) до ставок податку буде застосований знижуючий коефіцієнт 0,5, тобто знижка 50%, а в наступні 60 днів коефіцієнт 0,75 (знижка 25%)! Щоб не порушувати соціальну справедливість, базові ставки податку збільшені в 2 рази для дорогих авто з двигунами великого об’єму більше 3,0 л.

Формула нарахування акцизу кардинально зміниться і стане більш наочною. Сума податку (А) буде обчислюватись за простою формулою з урахуванням типу двигуна, його об’єму та віку авто :

А = Ст * Кдвигуна * Крік,

Ст = 50 євро для авто з бензиновим двигуном не більше 3,0 л та 100 євро для об’ємів понад 3,0 л,

Ст = 75 євро для дизельних авто з двигуном не більше 2,5 л та 150 євро для об’ємів понад2,5 л,

К двигуна = Об’єм см3/ 1000,

Крік = для нових Крік =1, для машин старше 15 роківКрік =15.

Тепер кожен може легко розрахувати суму податку, знаючи параметри авто, та порівняти з діючими раніше сумами. Для цього зручно скористатись калькулятором митних платежів autocentre.ua/rastamozhka-auto

Він дозволяє порівняти різні схеми розмитнення і показує, що новий акциз дає суттєву економію для авто з двигунами понад 1,5 л, причому як нових машин, так і у віці понад 5 років! Чим більший об’єм двигуна, тим більша економія.

Для прикладу надаємо кілька таблиць:

* У таблицях як «пільговий» позначено суми акцизу відповідно до діючого закону, коли до 31 грудня 2018 р. акциз на вживані автомобілі, вироблені після 1 січня 2010 р., нараховується за ставками як для нових авто.

Для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), акциз буде залежати від акумулятора: ставка 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (до цього часу – ставка складає 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

Для гібридних легкових транспортних засобів акциз буде 100 євро за 1 авто (сьогодні ставка складає 109,129 євро за одиницю).

Але загальна сума розмитнення зменшиться тільки на величину зміни суми акцизу з урахуванням ПДВ. Сам же ПДВ, як і його нарахування на суму вартості авто залишаються! Одночасно законопроект скасовує всі нині діючі пільги.

Представники об’єднання Автоєвросила зібралися на акцію протесту з вимогою прибрати «екологічний» коефіцієнт віку з формули обчислення акцизу, тобто для автомобілів будь-якого року випуску встановити Крік =1, як для нових авто.