Piech Mark Zero – електрокар з найшвидшою в світі зарядкою

Прогрес в тягових батареях дозволяє заряджати їх все швидше – за наявності відповідної «колонки», зрозуміло. Нещодавно ми розповідали про досвід Porsche, яка показала в справі «заправку» порції електрики на наступні 100 км шляху швидше, ніж за три хвилини. А ось правнук самого Фердинанда Порше, Антон Піх, в своєму електричному спорткарі Piech Mark Zero встановив нову планку: за словами авторів машини, до 80% її батарея наповнюється за чотири хвилини і сорок секунд!

Марка Piech початку з електрокара. Однак в компанії говорять, що застосована тут платформа передбачає установку самих різних силових установок, від простих ДВС до водневих паливних елементів. Компанія Piech Automotive, заснована сином колишнього боса концерну Volkswagen Фердинанда Піха (онука Фердинанда Порше) ні з Фольксвагеном, ні з Porsche формально не пов’язана. Зв’язки тут якщо і є, виключно сімейні.

Але творіння невеликої фірми, що базується в Цюріху, цілком гідно відомих німецьких марок. Якщо обійти машину Піха кругом, можна угледіти схожість з деякими відомими спорткарами, наприклад, з Астоном. Втім, в результаті дизайн вийшов ладний. Правда, якщо говорити саме про тягові батареї і системи зарядки, то це заслуга партнерів Piech Automotive.

Акумулятори з новим типом осередків, які при великих токах заряду і розряду виділяють мало тепла, надала фірма Desten Group з Гонконгу. Ну а досить потужна зарядна станція – це компетенція одного з найбільших китайських операторів зарядних мереж Qingdao TGood Electric. Вона ж повинна допомогти компанії Piech в розгортанні нової інфраструктури для зарядки (маючи на увазі Європу в першу чергу).

Видання The Verge нагадує, що в минулому році Aston Martin продало комусь дизайн і креслення оснащення знятого з виробництва купе Vanquish. Ходили чутки, що покупець – Piech Automotive, але підтверджень тому немає. Втім, Mark Zero відчутно коротший, ніж Vanquish, і база у нього менша.

Сам автомобіль теж цікавий. Він використовує три електромотори по 150 кВт кожен. Один (асинхронний) на передній осі і два синхронних на задній. Їх сумарна потужність таким чином становить 450 кВт або 612 «конячок». Не дивно, що з таким озброєнням електрокар досягає сотні з місця за 3,2 с. Ну а повністю заряджена батарея забезпечує машині 500 км ходу в складному циклі WLTP. Через мале тепловиділення батарей в них вдалося обійтися повітряною системою охолодження осередків замість рідинної, що заощадило автомобілю 200 кг маси. Споряджена маса всього купе не перевищує 1,8 т. Розміщення акумуляторних осередків в центральному тунелі і за спинками крісел дозволило зробити посадку пасажирів досить низькою. У свою чергу це допомогло зменшити загальну висоту моделі, а значить, зробити більш стрімким силует (при не дуже великій довжині кузова), та й аеродинамічний опір так нижчий.