Сервіс Waymo One став платним автономним таксі

28

Сьогодні глава американської компанії Waymo Джон Крафчік оголосив про запуск комерційного сервісу Waymo One – платного автономного таксі.

Поки воно буде працювати тільки в столиці штату Арізона, Фініксі, і приблизно в 160-кілометровій зоні навколо неї, охоплюючи чотири передмістя.

Пасажирами стануть раніше зареєстровані користувачі програми Early Rider (це кілька сотень людей). За кермом в будь-якому випадку повинен сидіти (але не управляти) водій Waymo. Зараз флот Waymo налічує близько 600 автомобілів.

Нещодавно загальний пробіг машин-роботів досяг 10 мільйонів миль. Витрати на всю цю справу точно перевищили мільярд доларів. Прийшла пора їх відбивати і заробляти, але найбільша проблема – суперечливе законодавство.

Кореспондент агентства Reuters протестував Waymo One на собі. Він каже, що 15-хвилинна поїздка на відстань в 4,8 км обійшлася в $ 7,59 – трохи дорожче, ніж аналогічне замовлення в сервісі Lyft ($ 7,22). За словами журналіста, безпілотник «схожий на початківця-водія, повільного і боязкого».

Машина прямо-таки схиблена на безпеці пішоходів, але не може розпізнати їх наміри. Наприклад, вона надовго зупинилася заради людини, що стоїть на пішохідному переході і балакає по телефону, хоча було ясно, що той не збирається перетинати вулицю. Зміни смуги відбуваються «з невпевненим ривком», при цьому з гучномовців лунають команди «вліво» чи «вправо» – так робот попереджає пасажирів про свої дії. Також не сподобалися «уповільнення до швидкості равлики» перед знаками і «лежачими поліцейськими». У той же час лівий поворот на стоянку з перетином трьох смуг зустрічного руху та інші непрості маневри пройшли без сучка без задирки.

Кореспондент вважає: коли сервіс Waymo One позбудеться ефекту новизни, не факт, що люди виберуть його при ціні, подібній до «людського» таксі.