Світовий авторинок несе перші серйозні втрати через коронавірус

23

За інформацією Automotive News Europe, в березні, коли епідемія докотилася до європейських країн, продажі нових автомобілів на більшості ринків Європи просіли в середньому на 70-90%. Аналітики прогнозують, що за підсумками повного року попит на європейському ринку скоротиться на 20%.

Продажі нових легкових автомобілів у Франції в березні 2020 року впали на 72,2%, до 62,7 тисячі машин.

Збут автомобілів місцевих автоконцернів (PSA і Renault) знизився на 72,6%. Машини іноземних брендів купувалися гірше на 71,8%. Найбільший європейський виробник – VW Group – просів на 78,9%. Трохи кращі справи у марки Toyota – мінус 58,6%.

В Італії ринок звалився ще сильніше – на 85%, до 28,3 тисячі машин.

В Іспанії падіння попиту склало 69% – всього 37,6 тисячі машин. Менше інших скоротилися продажі Tesla – мінус 37%. Непогані результати в поточній ситуації показали марки Seat, Hyundai і Toyota – падіння менше 50%.

Трохи краще відчували себе ринки Бельгії і Швейцарії, де зафіксовано мінус на 48% (1,7 тисячі штук) і 41% (17,1 тисячі штук) відповідно. Мінімальне зниження попиту – в Швеції, мінус 9% (27,5 тисячі машин).

Більшість європейських країн в даний час знаходяться на карантині: введені обмеження на пересування громадян і на роботу більшості організацій, які зачіпають і дилерські центри. У Франції жорсткі заходи діють з 16 березня, в Іспанії з 10-го. Ймовірно, що в квітні продажі скоротяться ще сильніше, якщо епідеміологічна ситуація не покращиться в найближчі дні.

За даними Європейської асоціації автовиробників (ACEA), зупинка автозаводів через пандемію торкнулася близько 1,11 мільйона європейців, зайнятих на виробництві автомобілів. При цьому кількість людей, задіяних у всьому ланцюжку (логістика, випуск автокомпонентів, продаж і так далі), які також постраждали від карантину, помітно вище.