Tesla показала нову батарею для електрокарів

У вересні на заході Battery Day глава Tesla Ілон Маск розповів про новий форм-факторі акумуляторів. Вони трохи більші від попередніх, що в купі з іншими поліпшеннями дозволять підвищити їх енергетичну щільність, а значить, і запас ходу електромобілів. Тепер американська компанія показала, як буде виглядати тягова батарея на основі цих елементів.

Новий формат має індекс 4680. Позначення розшифровується так: діаметр – 46 мм, висота – 80 мм. Нагадаємо, кілька років тому Tesla перейшла з формату 18650 (діаметр – 18 і висота – 65 мм) на більший – 2170 (діаметр – 21 і висота – 70 мм), останній нуль скорочується заради зручності). Це дозволило підвищити питому щільність АКБ, оскільки в загальній масі батареї менше простору йде на оболонку. Зараз вони встановлюються в компактні Model 3 і Model Y.

В результаті нові осередки 4680 істотно товстіші і трохи довші від 2170. У них відсутній верхній наконечник, що теж дозволило викроїти трохи простору під робочий вміст.

У новому блоці порядка 960 осередків (40×24) стандарту 4680 замість кількох тисяч типу 2170. Акумулятори 4680 зберігають приблизно в п’ять разів більше енергії. Щільність її може перевищувати 300 Вт*год/кг.

Tesla зазначила наступні переваги, які дасть перехід на нові акумулятори:

  • збільшення запасу ходу до 54% (16% – за рахунок нового формату, 20% – матеріалу анода, 4% – матеріалу катода, 14% – інтеграції в структуру електромобіля);
  • зниження собівартості на 56%, що може означати менше $50-60 тис. на кВт/год на рівні осередку;
  • зниження інвестиційної вартості акумуляторних заводів на 69% на ГВт/год виробничої потужності.

Також Ілон Маск розповів, що на новому заводі біля Берліна щорічно буде випускатися обсяг батарей сукупною ємністю до 250 ГВт/год, тобто майже стільки ж, скільки на даний момент робить вся світова галузь з виробництва акумуляторних елементів.

Поки терміни початку виробництва нових акумуляторів формату 4680 не називають. Передбачається, що це станеться у 2022 або 2023 році.