В 10 разів дорожче: як нові правила реєстрації ГБО вплинуть на автомобілістів

476

Нові правила реєстрації газобалонного обладнанняв перспективі врятують чимало життів та підвищать безпеку експлуатації транспорту. Таку думку висловив відомий журналіст Сергій Іванов у своєму блозі «Кінець епохи газових піратів» на «Цензор.Нет».

«Як відомо, з 20 грудня 2019 року станції технічного обслуговування (СТО) втратили право видавати акти технічної експертизи газобалонного обладнання, які дозволяли вносити зміни до техпаспорта у сервісному центрі МВС. За новими правилами, експертиза ГБО проводиться у спеціально обладнаних лабораторіях за допомогою кваліфікованого персоналу, не пов’язаного з установником ГБО. Замість актів технічної експертизи від СТО водії тепер отримуватимуть сертифікат відповідності технічним нормам від органів оцінки відповідності (на основі проколу експертизи від лабораторії ГБО). Це структури, які пройшли ретельну перевірку обладнання та кваліфікації персоналу та отримали акредитацію від Національного агентства з акредитації України», – пише журналіст.

За словами Іванова, раніше був відсутній будь-який контроль за тим, що встановлюють на СТО під виглядом ГБО.

«Дуже часто з метою економії на СТО використовують прострочені газові балони, застаріле обладнання, дешеві клапани та шланги, які пропускають газ в салон. Раніше СТО самі ставили ГБО і самі ж продавали водіям за 230-500 грн акт технічної експертизи (форма 5), тому проблем з переоформленням техпаспорту не виникало», – пише він.

«Головний аргумент “гаражників” – 2300 грн набагато більше, ніж 230. Мені здається, це доволі примітивна маніпуляція, і ось чому. 230-500 гривень ми сплачували за папірець від СТО, який до 20 грудня 2019 року допомагав вносити зміни до техпаспорту. Ці гроші йшли в кишеню власникам СТО і тим, хто видавав їм свідоцтво про погодження  конструкції транспортного засобу та продавав їм бланки актів технічної експертизи. Насправді вони не давали жодної гарантії, що ГБО дійсно встановлене правильно», – зазначив Сергій Іванов.

Наразі 2300 гривень – це разовий платіж за реальну експертизу авто спеціально обладнаною лабораторією та сертифікат відповідності, який видає незалежний орган. Якщо після першого огляду вас відправили на СТО на доопрацювання або взагалі рекомендували перевстановити ГБО, то вдруге вам вже не доведеться платити нічого. Хоча якщо говорити про європейський досвід, то там автомобілісти змушені оплачувати кожну експертизу, оскільки там дуже серйозно ставляться до безпеки людей. Так, ціна вище, але й послуга стала реальною та гарантованою. До речі, правильно встановлене ГБО дозволить економити пальне, а відповідно – доволі швидко компенсувати оплату сертифікації.