Вариаторні коробки переда

18

Сьогодні одним з основних питань при придбанні транспортного засобу вважається його витрата пального. Більшість, з огляду на цей факт, роблять вибір у бік оптимальності співвідношень якості, вартості та технічних параметрів. Вартість палива постійно збільшується, багато водіїв вважають за краще малолітражки. Виходить, що тематика економії зачепила деякі з автомобільних агрегатів, в число яких входять мотор і коробка перемикання швидкостей. Якщо з першим все зрозуміло – від його обсягу безпосередньо залежить витрата, то для заощадження ККД придумали вариаторні коробку.

зміст:

  1. Принцип дії
  2. Різновиди варіаторних коробок
  3. Переваги і недоліки
  4. поширені несправності

Принцип дії

Вариаторні коробки передач не надають машині деяких відмінних рис. Все виглядає штатно – пара педалей, важіль для включення швидкісних режимів.

варіаторная коробка

Але в робочому стані відразу проявляється плавність і непомітність зміни передач, відсутність фіксації швидкостей з першої по десяту. При зміні швидкісного режиму варіатор поступово змінює передавальне значення, не викликаючи різких поштовхів.

Влаштована досить просто

Влаштована варіаторная коробка досить просто. Ланцюгова модель, наприклад, складається з ланцюга, натягнутої на два шківа клинового виду. Мастило не використовується, тертя створюється невелике, що утворюється тепло розподіляється по корпусних частини і шківів.

ефект, створюваний тертям
На моделі тороидальной посилена пружина фіксує ведений шків, на якому є крильчатка для охолодження, тому що тертя створюється досить сильне. Суть роботи даного варіатора полягає в ефекті, створюваному тертям, адже саме за рахунок його і передається крутний момент.

Різновиди варіаторних коробок

Їх кілька видів:

  • тороїдальна;
  • Кліноременная;
  • ланцюгова.

Найбільшою популярністю користується друга група. Особливість в тому, що в такій коробці є пара шківів, що нагадують гострі конуси, спрямовані один на інший, на них натягується ремінь.Схема роботи клиноремінного варіатора

Шків складається з пари дисків конічних форм, які при зміщенні змінюють шківних діаметр.

Кліноременная

Тороідний коробка представлена ​​двома осьовими валами, розташованими на сферичної поверхні. Серед них розташований ролик.

торовий варіатор
Ланцюгова система досить рідкісна, але має мінімальні значення втрат у передачі крутіння, одночасно відрізняється високим ККД.

ланцюгова система

Є машини, на яких існує можливість вибору «віртуальних» швидкостей, що визначаються електронікою. Між такими режимами перемикання буде різким, варіатор своєю роботою нагадає МКПП. До речі, відремонтувати коробку можна тут: http://avtorusservis.ru/remont-mkpp-hyundai

селектор

 

Але тут можна буде перемикати важіль на свій розсуд.

Переваги і недоліки

Машина швидкість набирає плавно, коробка працює без стрибків, час на перемикання передач не витрачається. Троганье з місця відбувається плавно, при вимушених зупинках мотор не глухне. Управління легке, є тільки дві педалі. При розгоні варіатор не створює шумів. Економія палива в наявності, екологічності загроза не створюється.
Але є і свої мінуси. Наприклад, на безступінчатим трансмісії машина довго рухатися при підвищених обертах не зможе. Обслуговування також відрізняється. Масло слід міняти часто, через кожні два – три десятка тисяч кілометрів. Щоб ремінь працював коректно, необхідно заливати спеціальну рідину, яка коштує досить дорого і являє собою досить рідкісний товар. Порушення в експлуатації варіатора чреваті його поломками, а ремонт обійдеться недешево. Через несправність хоч однієї невеликої деталі виникають проблеми в працездатності всього варіатора.

деталі

поширені несправності

Щоб знати, як користуватися варіатором, слід вивчити його характерні поломки. Викликані вони можуть бути і халатністю в експлуатації, і несвоєчасної зміною масла, і зневагою видами технічного обслуговування. 
І хоч варіатор сьогодні досить поширений в експлуатації, але його ремонтом займаються не всі автомобільні майстерні. Так що рекомендується поломки виявляти на початкових стадіях, щоб уникнути в подальшому великих фінансових витрат. 
Основна несправність – вихід з ладу ременя. Головна причина – застосування режиму екстреного гальмування на високій швидкості. У даній ситуації ремінь починає працювати в аварійному режимі, на ньому утворюється велика кількість зазубрин. У підсумку він може просто розірватися.

Ведучий шків CVT

 

Порушення в роботі електроніки – друга причина відмови вариаторной коробки. Ще одна ознака – запах горілого масла, який з’являється в салоні. Часом він супроводжується димом. 
Отже, від роботи варіатора мотор завжди знаходиться в тонусі. Постійно створюється необхідна динаміка через оптимальності передавального числа. Паливо витрачається економно.