Безпілотні авто не можуть впоратись з поганою погодою

BOSTON, MA - JANUARY 4: An engineer walks towards NuTonomy's driverless car, the first to launch in Boston, as he prepares to take it for a spin around Drydock Ave. in South Boston on Jan. 4, 2017. (Photo by Jessica Rinaldi/The Boston Globe via Getty Images)

На сьогоднішній день автономні транспортні засоби не можуть впоратися з великою кількістю снігу, пише Bloomberg. У Бостоні, де NuTonomy проводили випробування безпілотників разом з міськими чиновниками, сніг і чайки стали двома головними перешкодами.

“Сніг не тільки змінює тягу транспортного засобу, а й сприйняття камерами і датчиками автомобіля вулиці”, – йдеться в доповіді Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ) і Boston Consulting Group. У випадку з чайками проблему вирішили так: запрограмували авто, щоб воно повільно рухалося, лякаючи птахів. А ось зі снігом питання так і залишилося відкритим.

Перешкодою для наступного етапу технологій можуть стати не алгоритми і штучний інтелект, а туман і дощ. Один з бостонських стартапів збирається вирішити погодну проблему – WaveSense створили радіолокаційну систему для сканування того, що знаходиться нижче дороги, де немає снігу. Кілька датчиків, закріплених під ходовою частиною, можуть сканувати до 10 футів під землею, виявляючи грунт, воду, коріння і каміння. Як тільки WaveSense сканує всю дорогу, він створює карту підповерхневих шарів, які можуть визначати місце розташування транспортного засобу до сантиметрів.

У WaveSense стверджують, що система може сканувати на швидкості авто до 65 миль в годину. “Ми зосереджені на тому, щоб відтворити людську манеру водіння”, – прокоментував головний виконавчий директор WaveSense Тарік Болат.

В даний час автономні автомобілі покладаються на роботу датчиків: GPS, традиційні камери, радар і лідар. Погода нівелює як мінімум два з них: камери не приносять користі при тумані і снігопаді, а лідари – під час дощу. Решта системи також має серйозні недоліки. GPS-з’єднання можуть бути повільними, а радар не відрізнить пішохода від чайки.

Одним з рішень експерти бачать програмування транспортного засобу таким чином, щоб він приймав до уваги кращу інформацію кожної окремої системи, ігноруючи решту – інженери називають це “збором і узагальненням даних датчиків” (sensor fusion). У Waymo заявляють, що домоглися прогресу в навчанні програмного забезпечення фільтрувати “перешкоди” від опадів.

Автономні мікроавтобуси проходять дорожні випробування в 25 містах, включаючи сніговий Детройт і дощове передмістя Сіетла. У минулому році інвестори вклали в розробку лідара близько 350 млн доларів. Завдяки тому, що Waymo є дочірньою компанією Alphabet Inc., підприємство може створювати власні датчики. Багато конкуруючих програм, навіть такі, як Ford Motor Co., які можуть витрачати мільярди на дослідження, часто покладаються на партнерів. Велика частина витрат на дослідження і розробки WaveSense вже оплачена американськими військовими силами. Компанія стала “проектом” Лабораторії Лінкольна Массачусетського технологічного інституту, що фінансується федеральним фондом, який проводить дослідження в галузі національної безпеки. Армія США використовує наземні радари для пошуку мін протягом багатьох років.

Тому спочатку безпілотники зможуть їздити лише в сонячних містах. Погода, поряд з мінімальним контролем з боку уряду, є основною причиною, з якої компанії, які намагаються удосконалювати автономні транспортні засоби, з’їжджалися до Арізони.