Чому в режимі “еко” їздити небезпечно

У боротьбі за економію палива і зниження викидів автовиробники придумали «екологічний» режим рух машини. Він же вважається найбільш економним. Але ніхто з них не попереджає автовласників, що це шкідливо для вузлів і агрегатів.

Режом “еко” оснащена зараз майже будь-яка сучасна модель. Хіба що зовсім вже бюджетні з них позбавлені такого «щастя». Ті з автовласників, які клюють на екологічну пропаганду і їздять в еко-режимі, і не підозрюють, що їх копійчана економія на паливі згодом може обернутися великими витратами на ремонт машини.

Для початку розберемося, що зазвичай відбувається при русі в режимі «еко». У ньому бортовий комп’ютер старається відчайдушно мінімізувати витрату палива. Для цього він намагається тримати обороти мотора десь в районі холостих. АКП паралельно, як правило, включає як можна більш високу передачу. Динаміка машини знижується катастрофічно. Всі маневри на дорозі виконуються виключно в повільному режимі. Але по кілька грамів палива за одну поїздку все-таки економиться. Але при цьому мотор, вимушений працювати майже на холостих, піддається, як правило, підвищеному зносу.

Тих, хто вчиться в автошколі їздити «на механіці», інструктори застерігали від їзди на низьких оборотах фразами типу: «мотор запореш!» Справа в тому, що обсяг прокачування масла за системою двигуна зазвичай прямо пропорційний частоті оборотів мотора. Тобто «на холостих» циліндри отримують в рази менше мастила, ніж навіть на середніх оборотах. Якщо при цьому його змушують тягнути повне навантаження, то в прискореному темпі зношуються практично всі елементи циліндро-поршневої групи.

Таким чином, економія на паливі може привести надалі до капремонту мотора. Для автоматичної КП «еко» – теж серйозне випробування. Як говорилося вище, в екологічному режимі «автомат» норовить включити передачу вище в будь-якій дорожній ситуації. Навіть якщо ви рухаєтеся в пробці або пробираєтеся по запаркованому машинами двору багатоповерхівки, він постійно норовить «перестрибнути» з першої передачі на другу, а то і на третю. А потім, зрозуміло, назад і вниз, оскільки розганятися ви і не збиралися.