Доведеться заплатити: Volkswagen знову втрапив в велику халепу

Тисячі клієнтів Фольксвагена в Європі і США роками їздили на неліцензійних машинах, які не мають допуску на дороги, і навіть не здогадувалися про це. Німецьке видання Handelsblatt повідомляє, що компанія Volkswagen в період 2006-2018 років (цілих 12 років!) продала як мінімум 6700 передсерійних автомобілів, які зазвичай служать для тестування і демонстрації, а потім повинні бути офіційно списані в утиль.

Але фірма пропонувала їх на ринку як нові або старі, причому нинішній глава концерну Герберт Дисс знав про цю порочну практику з 2016-го. Дисс очолив бренд Volkswagen в 2015-му, а до цього працював в BMW. Великим босом Герберт став в 2018-м. Чому він замовчував проблему більше двох років – загадка. Очевидно, відповідь доведеться тримати і попередникові Дисса Мартін Вінтеркорн.

Дослідні зразки, якщо вірити представникам VW, нікому не зашкодили. Більшість з них неважко підтягнути до звичайних серійним шляхом поновлення софту і подібних йому дій. Але є машини, які відрізняються настільки сильно, що їх варто було б утилізувати. До речі, продавати передсерійні екземпляри не заборонено, якщо вони належним чином задокументовані, тільки ось оформляти тест-кари за законом ніхто не став. Тепер VW оголосив відгук 6700 одиниць, а міністерство транспорту Німеччини вирішує, як з усім цим бути. Напевно Volkswagen буде оштрафований, наприклад, на пару тисяч євро за кожну реалізовану машину, але легко він точно не відбудеться. Споживачі готують судові позови. Дилери теж, м’яко кажучи, не в захваті. Джерела в галузі називають те, що трапилося «гігантської помилкою» і зло обурюються: дизельний скандал, ще не зник в дзеркалах заднього виду, нічому Volkswagen не навчив.