Експериментальні українські всюдиходи

«Відкриття» – так називався проект міністерства оборони, за яким на Кременчуцькому автозаводі розробляли багатоцільове шасі. Розробка велася в 80-і роки.

Машина являла собою шасі з чотирма провідними мостами, рама складалася з двох частин. Кабіна була сконструйована без капота, двигун знаходився позаду неї. Система рульового управління була схожою з системою на тракторі К-700.

Всі колеса були некерованими, попереду була скомпонована задня підвіска від КрАЗ-260. Доступ до двигуна водій мав прямо з кабіни. Для цього в її задній частині були змонтовані люки. Досвідчена модель отримала найменування КрАЗ ЧР-3120.

Незабаром робота продовжилася, і на світ вийшла ще одна модифікація всюдихода – КрАЗ ЧР-3130.

Відмінності від першоджерела полягали в тому, що машина була з цільної рамою і двома передніми керованими мостами. Цей проект і був прийнятий як основний до подальшої роботи і випробувань.