Гігант Bosch вироблятиме паливні елементи

Гігант Bosch, один з найбільших в світі постачальників автокомпонентів, в тому числі для електромобілів, домовився про альянс зі шведським виробником паливних елементів (ПЕ) – фірмою PowerCell Sweden AB.

В рамках угоди партнери підготують нові ТЕ з полімерно-електролітною мембраною до серійного випуску, а далі Bosch за ліцензією займеться їх масовим виробництвом для потреб автопрому. «Об’єднавшись з Bosch, ми зможемо домогтися комерційного прориву в автомобільній промисловості, який нам було б дуже важко реалізувати самостійно», – сказав Пер Вассен, генеральний директор PowerCell.

Фахівці Bosch самостійно вже займаються тематикою паливних елементів, проте кооперація з PowerCell зміцнить цей напрямок діяльності і в перспективі буде приносити Бошу мільярди євро, вказують автори проекту. Запуск електрохімічних осередків на потік повинен відбутися до 2022 року.

За угодою з PowerCell фірма Bosch отримала ексклюзивні права на випуск поліпшеної модифікації блоків S3 для легковиків, вантажівок і автобусів протягом семи років з моменту початку виробництва. За право виробляти S3 компанія Bosch заплатить шведській фірмі 50 млн євро одноразово, плюс якийсь ліцензійний збір за кожен випущений блок.

Німці кажуть, що важлива перевага Боша – досвід в комерціалізації розробок на масовій основі. Масштабний випуск означає зниження витрат у розрахунку на один такий блок, а це важливо для поширення ТЕ на транспорті. До речі, Bosch розраховує, що основну увагу до нових осередків проявлять виробники КомТранс. Мовляв, вантажівкам теж непогано б бути природолюбами (а водневий вантажний транспорт вже не фантастика).

Bosch також нагадує про прогнози експертів: до 2030 року близько 20% всіх електромобілів в світі будуть працювати на паливних елементах (сучасний воднемобіль по суті і є електрокар, який замість важкої тягової батареї використовує балони з воднем і блок ТЕ, які б виробляли з цього палива електрику) . Частка електричних моделей в світових продажах теж виросте. Наприклад, в ЄС зараз це 1,5%, але до 2030-го по ряду оцінок вона може збільшитися до 30%, чому сприяють жорсткі заходи щодо обмеження середніх викидів вуглекислого газу по модельному ряду автовиробників.