Honda випередить Tesla і почне першою продавати машини з автопілотом третього рівня

Honda Motor першою в світі почне продажі автомобіля з системою автономного управління просунутого, третього рівня. Нову систему отримає седан бізнес-класу Honda Legend. Документ, що дозволяє продавати машину з таким автопілотом в Японії, виданий Міністерством державних земель, інфраструктури, транспорту та туризму, повідомляє японський телеканал NHK.

Система автономного водіння третього рівня за класифікацією SAE (Society of Automotive Engineers, Спільнота автомобільних інженерів) – «умовна автоматизація». Від водія не потрібно негайної реакції. Він може, наприклад, писати повідомлення або дивитися фільм. Система сама керує автомобілем і навіть вміє екстрено гальмувати. Але від людини необхідна готовність втрутитися в перебіг якогось обмеженого часу, визначеного виробником.

Розроблена Хондою технологія дозволяє водієві прибрати руки з керма, ногу з педалей, відволіктися від дороги в умовах щільного руху на швидкісній трасі. Якщо виникне непередбачена ситуація або закінчиться ділянка з щільним потоком, електроніка подасть звуковий сигнал, що означає, що потрібна участь людини.

Відзначимо, що зараз в світі найбільший попит мають автономні машини Tesla, проте компанія пропонує лише другий рівень системи, і вона вимагає від водія в будь-який момент бути готовим взяти керування на себе.

Про те, що Honda збирається вивести на ринок седан Legend з третім рівнем автономності, стало відомо ще в грудні 2019 го. Навесні цього року японська влада внесла відповідні поправки до місцевих Правила дорожнього руху, що дозволяють автомобілям з такою системою брати участь в дорожньому русі.

Honda Legend нинішнього покоління випускають з 2015 року, модель також відома під ім’ям Acura RLX.

Продажі Honda Legend з автопілотом третього рівня в Японії стартують в найближчі тижні.

SAE виділяє шість рівнів безпілотних систем, де нульовий має на увазі відсутність автоматизації (водій робить все самостійно), а п’ятий позначає 100-відсотковий автопілот (безпосереднього втручання в процес водіння не потрібно).