ЄС поставить обмежувач швидкості в кожну машину

Уряди країн ЄС та члени Європарламенту узгодили близько 30 нових стандартів безпеки для легкових і вантажних автомобілів.

Автори ініціативи пропонують зробити обов’язковим оснащення кожного легковика автоматичним гальмуванням, помічником для утримання смуги руху, електронним реєстратором даних («чорним ящиком»), моніторингом втоми водія і обмежувачем швидкості.

У вантажівок повинні будуть з’явитися системи, що покращують оглядовість, з розпізнаванням пішоходів і велосипедистів. Для остаточного затвердження законопроекту належить пройти через голосування, але мало хто сумнівається, що ініціатива буде схвалена до вересня. При такому розкладі нові правила вступлять в силу з травня 2022 року для нових машин, і з травня 2024-го – для всіх автомобілів в Європі, за рідкісним винятком.

Найбільші дискусії викликав примусовий обмежувач швидкості – ISA (Intelligent Speed ​​Assistance). Великобританія, по ідеї, скоро вийде з ЄС, але заявила, що все одно прийме у себе нові стандарти. Рух 20’s Plenty, що агітує за вуличний ліміт 20 миль в годину (32 км / год), вітало законопроект. У ряді міст правило Twenty’s Plenty («двадцяти досить») вже працює.

«Нашийник» неспроста названий інтелектуальним. Він не обмежує швидкість на заданій відмітці спідометра, а орієнтується за даними GPS і камерами розпізнавання дорожніх знаків. Таким чином, система змушує водія дотримуватися ліміту саме на тій ділянці, на якій він їде. Спочатку ISA подає попереджувальний сигнал. Якщо реакції немає, швидкість автоматично знижується до дозволеного значення.

Водій все ж може її перевищити, різко натиснувши на акселератор (наприклад для обгону), однак через кілька секунд ISA знову охолодить запал.

Причому кожен хід буде зафіксований в «чорному ящику». Європейська рада з безпеки на транспорті (ETSC) говорить, що перший час, поки люди звикають до нововведення, система ISA буде забезпечена вимикачем. Законопроект за своєю значимістю ставиться в один ряд з винаходом ременя безпеки і подається як найзначніший прогрес у захисті від ДТП за останні 50 років. Число аварій нібито знизиться на 30%, і до 2037 року (за 15 років) вдасться врятувати більше 25 000 життів.