Концепт Rinspeed microSNAP зможе розмовляти з пасажирами

Фірма Rinspeed оприлюднила всі подробиці концептуальної системи microSNAP, яка буде показана на широкому загалу сьомого січня 2019 го на шоу CES в Лас-Вегасі, а потім в березні на Женевському автошоу. Нагадаємо, що мова йде про систему з автономних електричних платформ (Skateboard) і змінних кузовів (капсул з простою назвою Pod).

Капсули можуть виступати в ролі двомісних безпілотних таксі, кіосків, поштових міні-фургонів, автомобілів для ремонтних бригад, рухливих медпунктів і так далі. Довжина базової моделі складає 2626 мм, ширина – 1335, висота – 1708 році, колісна база – 1686 мм, споряджена маса – близько 730 кг. Придуманий в швейцарській компанії Rinspeed проект був детально спроектований інженерами підрядника 4erC, а втілений в металі фірмою Esoro, обидві також зі Швейцарії.

Крім того, в роботі взяло участь ще близько трьох десятків фірм. Серед них: Mahle (48-вольтовий електромотор), Harman (мультимедійна система, хмарні сервіси, телематика, зв’язок 5G і поновлення «по повітрю»), Luxoft (софт для автономного руху), Osram і Prettl Lighting & Interior ( «розумні» системи світла), MHP – A Porsche Company (екосистема для автоматизованих інтермодальних транспортних рішень). \

Зміною капсул займається пара роботів фірми Kuka. Піднімати апарат їм не дуже важко, оскільки тут використані сталевий каркас і композитні зовнішні панелі. Не дивно, що microSNAP просто напханий сучасними технологіями на зразок сканера райдужної оболонки ока, біосенсорів для виявлення стресу або сонливості. Все це господарство приводить в рух трифазний асинхронний електродвигун з віддачею в 13 кВт (17,7 к.с.) і 57 Н • м, встановлений на задній осі. Він отримує харчування від літієво-іонної батареї ємністю 6,1 кВт • год, якої вистачає на 95 км пробігу. Максималка «мікроснепа» – 75 км / год. Зарядка електрокара також роботизованА. Мікропіксельны світлодіодні фари не засліплюють зустрічних. Ще в машині є зовнішні світлові прилади для спілкування з пішоходами та цифровий номерний знак. Капсули проводять моментальну ідентифікацію користувачів і вітають їх так, ніби перед ними власний автомобіль.

Спілкуватися з microSNAP пасажири можуть, користуючись будь-яким звичним для них голосовим помічником (тут діють Bixby, Alexa, Cortana і Siri). Комплекс автоматично складає оптимальний маршрут і доставляє людей або товари в обраний пункт. Оплата, звичайно, відбувається онлайн, через платформу Tesseract фірми EY Advisory з використанням технології блокчейн. За спілкування пасажирів і зовнішнього світу відповідає 49-дюймовий екран. Внутрішнє освітлення може підлаштовуватися під самопочуття мешканців. Аудіосистема здатна створювати дві незалежні зони звучання, тобто обидва пасажири можуть слухати без навушників свою власну музику, не заважаючи один одному.

Компанія Eberspaecher поставила проекту автономний «кліматичний» модуль, що живиться від окремої батареї Energy Storage System, так, щоб не витрачати ресурси «візка» і не впливати на його запас ходу. Модуль може працювати на нагрівання та охолодження не тільки пасажирської капсули, але і вантажної – якщо там, наприклад, рефрижератор для доставки продуктів. Ще одна родзинка розробки: скла з регульованою прозорістю в дверях.

Інший сценарій застосування капсул – мобільна зарядна станція Power Pod для електрокарів. В цьому випадку знімний модуль отримує власний великий акумулятор на 69 кВт • год. Візок доставляє таку капсулу в потрібну точку і їде на інші завдання. Модуль ж здатний живити стаціонарне обладнання, скажімо, при ремонтних і аварійних роботах. Загалом, швидка зміна кузовів дозволяє надавати місту саме ті машини, які потрібні в даний момент, а «скейтборд» – працювати цілодобово без простоїв (не рахуючи підзарядки). Капсули і візки за допомогою екранів і проекторів видають інформацію про свій стан. У Рінспіді вважають, що такі системи заощадять купу вільного простору на дорогах і паркінгах. Додамо, що проект microSNAP є спадкоємцем концепту Snap, в якому візки і змінні капсули були більшими. У обох «Снеп», великого і малого, є шанс на серійне втілення, але конкретики поки немає.