Кросовер Jaguar виконав вправу на витривалість для велосипедистів

Електромобіль Jaguar I-Pace пройшов так званий еверестінг – багаторазовий підйом по трасі для досягнення сумарного піднесення, рівного висоті Евересту. Це одне з найскладніших вправ на витривалість для велосипедистів, і воно вважається дуже престижним досягненням навіть для професіоналів.

У примітному заїзді, який проводило «рідне», британський підрозділ Jaguar Land Rover, за кермом електричного кросовера перебувала Елінор Баркер. Ця жінка не з чуток знає, наскільки суворим випробуванням є еверестінг. Елінор – олімпійська чемпіонка та переможець чемпіонату світу з велоспорту. За її словами, проходження вправи на Jaguar I-Pace стало цікавою пригодою. Особисто для себе Баркер поставила мету перевершити показники професійних гонщиків Jaguar Racing, які під час заїзду рекуперують до 30% ємності батареї.

Маршрут еверестінга проходив на Грейт Дан Фелл – однієї з найвищих точок в Англії, розташованої в центрі Великобританії, серед Пенинских гір. За загальносвітовими мірками, це досить низькі височини, не більше 900 метрів над рівнем моря. Але саме на схилах Грейт Дан Фелл (найвища точка – 848 метрів над рівнем моря) знаходиться найвища дорога з твердим покриттям в Великобританії, так що вибір є цілком логічним. Підйом від точки старту до вершини становить 547 метрів, так що для досягнення цільової сумарною висоти (8848 метрів) Елінор довелося проїхати маршрут 16,2 рази.

Траса Грейт Дан Фелл – непросте випробування , це звивиста дорога з безліччю крутих поворотів і підйомів з ухилом до 20%. Довжина маршруту, який зараховувався в загальну висоту склала 5,8 кілометра і ще стільки ж займав зворотний спуск (природно, не йде в залік). З огляду на шістнадцятикратний повторення такого кола і поїздку від зарядки до старту (13 кілометрів), на фініші одометр I-Pace показав 199,6 кілометра. Батарея зберегла 31% заряду, чого повинно було вистачити ще більш ніж на 120 кілометрів.

Незважаючи на гадану простоту такої поїздки для машини, еверестінг – випробування не тільки для людей, а й механізмів. Інженери Jaguar проаналізували дані з електромобіля і виявилося, що в заїзді Баркер I-Pace повернула в акумулятор під час гальмування майже 60% витраченої на підйом енергії. Безумовно, Елінор досягла своєї мети, а інтелектуальна технологія рекуперації дозволила електромобілю проїхати екстремальний маршрут. Виходить, як велосипедисти під час еверестінга намагаються відпочивати на зворотному спуску перед черговим колом, так і машина заповнила частина електрики. Згідно з офіційним прес-релізом JLR, фактично звичайні фрикційні гальма використовувалися на кожному спуску всього пару-трійку раз. Весь інший час I-Pace сповільнювався тільки за рахунок рекуперації.