Купе McLaren 720S Spa 68 Collection буде випущене окремим тиражем

97

Дев’ятого червня 1968 року новозеландець Брюс Макларен в четвертий (і останній) раз в своїй кар’єрі виграв етап Формули-1 – Гран-прі Бельгії. Більш важливо, що це була перша перемога заснованої пілотом команди McLaren. Минулий піввіковий ювілей виявився прекрасним приводом випустити якусь особливу серію. І ось вона офіційно представлена.

Це суперкар McLaren 720S Spa 68 Collection, який буде випущений тиражем всього три екземпляри на замовлення дилерського центру McLaren Brussels. Публікуючи новину про вихід машини, компанія уточнила: «Два зразки вже продані, так що поспішіть». Поки ми пишемо ці рядки, досить імовірно, і третій знайшов власника. Для 720-сильного купе був підібраний насичений колір MSO Bespoke Anniversary Orange. Він нагадує про забарвлення Papaya Orange боліда Формули-1, за кермом якого Брюс Макларен переміг в Спа в 1968 році.

На пороги купе нанесені написи «Перша перемога McLaren у F1. Гран-прі Бельгії – 9 червня 1968 року. Водій: Брюс Макларен». Для такої великої дати особливі елементи в машині нечисленні (здається, їх не більше, ніж в унікальному торішньому 720-м цитуючи Брюса).

Забарвлення, срібна напис Spa 1968 на брелоку кольору Anniversary Orange, сріблястий же контур траси на борту (перед задніми колесами), причому кільця саме 1968, а в салоні – пам’ятна табличка з номером машини в лімітованої серії і знову малюнок траси, вишитий на підголівниках .

Траса Спа-Франкоршам в конфігурації 1968 року налічувала в довжину 14,1 км (вдвічі більше сучасної), так що дистанція Гран-прі того року склала 28 кіл. Не применшуючи достоїнств Брюса як пілота, потрібно сказати, що в той раз йому фантастично пощастило. Брюс стартував шостим, але змінювали один одного лідирували пілоти покидали трасу з різних причин.

Володар поула Кріс Амон на Ferrari пробив каменем радіатор. За ним першу позицію зайняв Джон Суртіс на Хонді, але незабаром попрощався з мрією про перемогу через поломку підвіски. Напарник Брюса по Макларену Денні Халм лідирував, поки не зламався привідний вал. Далі настала черга Джекі Стюарта на Матре, який впевнено йшов попереду, поки в баку не закінчилося паливо.

Ця неприємність трапилася на останньому колі (в підсумковому протоколі Джекі дали четверте місце). Для формульної команди McLaren то Гран-прі Бельгії стало першим кроком до низці перемог. Ця гоночна «стайня» виявилася однією з найуспішніших в історії Формули-1 (вісім кубків конструкторів, 12 чемпіонів світу). Проблема з пальним виявилася і у Педро Родрігеса на BRM, від якого перемога вислизнула ледь не на останніх метрах (в результаті він став другим).

Сам Макларен цього навіть не помітив. Перетинаючи фінішну лінію, Брюс був упевнений, що другим приїхав якраз він. Тому звернув у паддоках, вибрався з машини і спокійно попрямував до команди. «Друге місце – зовсім непогано», – розповідав він потім про свої думки. Проходив повз сумний механік BRM сказав Брюсу, що той виграв. Після настільки виснажливої гонки це було дивно.