ЛАЗ знову випускатиме автобуси?

Восени минулого року колишній прем’єр-міністр України Микола Азаров повідомив, що Львівський автобусний завод остаточно закритий. Днем заснування підприємства є 21-травня 1945 року, коли у Львові розпочалося будівництво автоскладального заводу. У 1955 році завод почав проектування першої моделі автобуса і в 1956 році випустив першу міську машину – знаменитий ЛАЗ-695.

У 1980-х ЛАЗ став найбільшим автобусобудівним підприємством на планеті: тут працювали 8 тисяч осіб, щороку випускали 15 тисяч автобусів. Між іншим, саме ЛАЗ зробив партію спеціалізованих автобусів, які обслуговують Центр підготовки космонавтів ім. Ю. А. Гагаріна і космодром Байконур. Після розпаду СРСР зі зрозумілих причин попит на львівські автобуси різко впав. При цьому керівництво компанії неодноразово намагалося закріпитися на російському ринку, як найбільшому і перспективному – останні спроби датовані початком 2010-х.

Керівництво України плекало надії подарувати компанії нове життя, підписавши 30 березня 2010 року значний контракт на виготовлення 1 500 автобусів і 500 тролейбусів перед футбольним чемпіонатом «Євро-2012» – в 2010-2012 роках у Львові випустили понад тисячу машин. Після цього перебивалися вже тільки разовими замовленнями. У 2014 році завод зробив безуспішну спробу отримати контракт на поставку автобусів для сочинської Олімпіади. У 2015 році зажевріла остання надія: вдалося укласти угоду на виготовлення майже трьохсот автобусів для Каїру, однак єгиптяни відмовилися від угоди. З тих пір підприємство безнадійно руйнувалося, а обладнання – розпродавалося. Однак зараз на сайті Львівського автобусного заводу раптом з’явилося повідомлення, що компанія відновила свою роботу.

За інформацією UBR, в уцілілих цехах вже зібрали 8 машин: п’ять автобусів ЛАЗ-A191F0 і три автобуси ЛАЗ-A183N1. Також компанія оновила лінійку моделей, в яку увійшли міські автобуси середньої та великої місткості, зчленовані автобуси, тролейбуси і навіть автомобіль швидкої допомоги. З лютого почався процес відновлення роботи. Він не швидкий і не дешевий. Зараз у Львові працюють цех з фарбування і збору. Частково на підприємстві працюють львів’яни, а також працівники з інших міст.