У Радянському Союзі виробники автомобілів постійно намагалися створювати нові і цікаві моделі, які могли б стати в нагоді в самих нестандартних ситуаціях. Одна частина таких автомобілів випускалася вкрай малою серією. Інша частина і зовсім вийшла в одиничних екземплярах. Подивимося на найрідкісніші машини.
1. ВАЗ-Е2102
У далекому 1974 році був випущений прототип електрофургона ВАЗ-Е2102, який оснащувався 11-кіловатним мотором. Машина вийшла б непоганою, якби не занадто важкі батареї. При тому, що вантажопідйомність авто становила 340 кг, одні тільки акумулятори важили майже 390 кг. Всього було зроблено 47 ВАЗ-Е2102 після ряду доопрацювань. До наших днів дійшло кілька машин, правда, всі вони далекі від свого первісного вигляду.
2. ВАЗ-2106 «Турист»
У 1981 році на Волзькому автомобільному заводі спробували створити автомобіль для активних мандрівників з числа громадян Радянського Союзу. Плодом зусиль інженерів і дизайнерів став пікап на базі ВАЗ-2106. Автомобіль досить сильно схожий на сучасні кемпери зі знімним житловим модулем. На його багажник ставився намет.
3. ВАЗ-21043-33
У Радянському Союзі пікапи ніколи не користувалися особливим попитом серед громадян. Проте іноді автомобілі з таким кузовом з’являлися на світ. Яскравим прикладом є виконаний на базі «четвірки» ВАЗ-21043-33. Машину створили перед самим розпадом країни. Випуск пікапа обмеженою серією почався вже в «лихі 90-е».
4. ВАЗ-2104 швидка допомога
На базі автомобіля ВАЗ-2104 в Радянському Союзі була навіть створена машина швидкої допомоги. Правда, в самому СРСР таких машини було зовсім не багато. Найчастіше санітарні автомобілі на базі «четвірки» закуповували інші республіки. Більше за інших – Югославія.
5. Lada 1,3 Bestel
Радянські автомобілі добре знали і в західних країнах. Там вони продавалися під іншими (експортними) назвами і в більшості випадків глибоко перероблялися під умови місцевого ринку. Одним з таких авто свого часу став фургон Lada 1,3 Bestel, який закуповували переважно Нідерланди.
6. Lada Turbo
Ще одні експортні «Жигулі». Автомобіль Lada Turbo можна було побачити в кінці минулого століття в Фінляндії. Туди машини поставлялися партнерською компанією Konela. Після прибуття в країну «Жигулі» допрацьовувалися так, що могли розганятися до 180 км / год. До речі, Lada Turbo свого часу була найдешевшою машиною в Європі з турбонаддувом.
7. ВАЗ-2107
На фотографії можна побачити ранній варіант автомобіля ВАЗ-2107. По суті це глибоко перероблений ВАЗ-2105. Дизайнером автомобіля був інженер Олександр Бєляков. З якихось невідомих сьогодні причин від цього варіанту 07-их «Жигулі» було вирішено відмовитися.