Маловідома історія про долю одного з найпотужніших прототипів Smart, яких насправді було виготовлено 10 екземплярів. Ви знаєте де всі вони тепер? Ми знаємо! Назва: Smart Brabus V6 BiTurbo
Дебют: Замок Солітьюд, Німеччина, 2003 рік. Специфікація: 1,4-літровий бітурбо V6 з віддачею 170 сил (при 5500 об / хв) і 220 Нм (при 2250-4500 об / хв), 5 ступінчаста роботизована коробка, задній привід.
Чому ми згадали про нього сьогодні: багато хто з вас напевно вперше дізналися про цей незвичайний прототип Smart зі старої версії британського шоу Top Gear з Кларксон, Меем і Хаммондом. Останній з цієї трійці смішних автомобільних експертів представив у своєму сюжеті (9 серія 3 сезону) запаморочливий Smart Brabus V6 BiTurbo, побудований на базі моделі Smart Roadster.
Однак, розказана Річардом Хаммондом історія цього не призначеного для доріг загального користування прототипу не мала, по суті, ні початку, ні продовження, а також була позбавлена цікавих подробиць. У тому числі технічних. Ми вирішили заповнити цю прогалину.
І почнемо з того, що родстер був одним з 10 точно таких же автомобілів, побудованих в Боттропі фахівцями Brabus. Приводів для цього у них було щонайменше два. По-перше, 100-річний ювілей зародження автомобільних гонок поблизу замку Солітьюд під Штутгартом, неподалік від якого згодом з’явилася однойменна траса. А, по-друге, бажання «Брабуса» показати себе і свої можливості в рамках святкових заходів з цієї нагоди.
До слова, в ході декількох івентів за участю десяти Smart Brabus V6 BiTurbo на них проїхалися такі легендарні гонщики Формули 1 з 50-х – 60-х років, як Ханс Херрманн, а також більш молоді пілоти Олександр Вюрц з команди McLaren-Mercedes і Маркус Вінкельхок. Мало хто звертає увагу на той факт, що у співпраці з Mercedes-Benz в smart-Brabus GmbH було побудовано 10 таких машин, а не одна або дві. У тюнінг- ательє кажуть, що саме стільки родстерів потрібно для охоплення всіх запланованих заходів.
Примітно, що всі вони були лише прототипами, що не мали допуску на дороги загального користування і тому не могли бути згодом продані. Втім, незважаючи на рідкість цих машин і непогані характеристики вартість їх була недосяжною. Спорудження кожного Smart Brabus V6 BiTurbo обійшлася бюро і Боттропу в 360 000 євро! Скажете дорого? Але ж і автомобілі то штучні.
Кожен з них, наприклад, отримав спеціальний виготовлений на замовлення 50-літровий бензобак з спіненої гуми, як у справжніх гоночних машинах. Він розміщувався під капотом (в передньому багажнику) і коштував близько 20 000 євро. До слова, всього на 240 євро дорожче в тому ж 2003 році в Німеччині можна було купити новенький Smart Roadster у офіційного дилера марки. І таких ексклюзивних компонентів у прототипів вистачало. Взяти хоча б бензиновий бітурбо V6 з дивно маленьким робочим об’ємом 1396 «кубиків», що розмістився в збільшеному для нього (за рахунок перенесення бензобака під капот) моторному відсіку над задньою віссю. Унікальність цього двигуна в тому, що він був зроблений з двох рядних бензинових 3-циліндрових турбомоторов 0.7 (698 см³) від звичайних сіті-карів Smart.