Створені розумні шини, які можуть самостійно контролювати знос і навантаження

Все більше предметів домашнього господарства сьогодні оснащені різними датчиками і обчислювальними потужностями. Кожного дня з’являються холодильники, підключені через Wi-Fi, і Bluetooth-унітази. Тепер нам не потрібно говорити, що пиво закінчилось – холодильник сам про це знає. Але є одна річ, яка поки що залишалася незайманою високими технологіями. І це погано, тому що ігнорування сучасних цифрових технологій рано чи пізно може стати небезпечним для життя. Йдеться про всім звичні радіальні шини для автомобілів.

Pirelli входить в число перших виробників, що випустили по-справжньому «розумну» шину, яку вони назвали Connesso (з італ. «Підключена»). Система надає більш об’ємний набір даних, ніж стандартна система контролю тиску в шинах (TPMS), яка в режимі реального часу передає свідчення автомобілю через контролер, і відображає тиск в шинах, а іноді і їх температуру, на панелі приладів.

Розумна шина Pirelli, безумовно, може робити і це, але замість того, щоб встановлювати датчики тиску на повітряний клапан кожного колеса, в цій шині встановлюється комбінований датчик на внутрішню поверхню, який вимірює тиск, температуру і вертикальне навантаження. І це лише початок.

Connesso використовує тонкий круглий чіп розміром з монету. При діаметрі в шість сантиметрів і вазі всього 8,5 грам кожен блок включає в себе невелику батарею і сховище даних на додаток до датчиків тиску і температури.

У той час як TPMS зв’язується за допомогою ультракоротких частот на 315 або 433 МГц, Connesso підтримує зв’язок через Bluetooth. Таким чином, він може обмінюватися даними з автомобілем або смартфоном, використовуючи додаток.

У компанії Pirelli стверджують, що датчик з’єднаний з протекторами спеціальним клеєм, і це не впливає на роботу шин. Після перших тестів Pirelli запропонували технологію кільком дорогим автовиробникам, які планують встановити їх на деяких моделях.

До наступного року Pirelli будуть ліцензувати цю технологію для кожного виробника шин і впроваджувати модифіковану систему з використанням зовнішнього Bluetooth-приймача, який кожен може встановити на комплект сумісних шин.

Pirelli розробила алгоритм використання даних вбудованого датчика для оцінки зносу протектора кожної шини та загального пробігу, а також вертикального навантаження. Це означає, що шини можуть попередити водія, якщо вісь перевантажена або її необхідно замінити. Відзначають, що для електромобілів вимір вертикального навантаження, яке впливає на опір коченню шини, допоможе поліпшити ресурс акумуляторних батарей.