Tesla розблокувала можливості станцій V2

На початку березня компанія Tesla представила нову версію своєї зарядної системи Supercharger, V3, розраховану на потужність зарядки в 250 кВт (на один автомобіль). Про таке апдейте глава Тесли Ілон Маск говорив ще в 2016-му, хоча натякав на більше значення потужності. Однак не менш цікава інша інформація: на тлі початку розгортання колонок V3 кілька загубилася новина про початок розблокування повних можливостей суперчарджер минулого покоління V2, яких по всьому світу тисячі.

Найбільша швидкість зарядки тесловської «троячки» на колонці V2 спостерігалася при наповненні батареї трохи менше, ніж наполовину. Скажімо, коли рівень в акумуляторі піднявся до 60%, прокачується потужність впала до 117 кВт. Але і це добре: по всьому світу поширені так звані швидкі зарядні станції (інших типів) на 25-50 кВт максимальної віддачі. Справа в тому, що технічно вони з самого початку були розраховані на видачу 145 кВт потужності на одну машину, але програмою були обмежені на 120-ти заради збереження батарей.

Прогрес в параметрах літієвих осередків в останні роки (батареї стали краще сприймати великі зарядні струми) дозволив прибрати це обмеження. Видання Electrek днями отримало від своїх читачів перші знімки з екранів машин, що показують потужність зарядки на розблокованих станціях. У деяких випадках на піку вона доходила до 147 кВт (нагадуємо, що вона нерівномірна). Причому досягнуто цей показник був на седані Tesla Model 3, а саме він в сім’ї Тесла відрізняється високим допустимим темпом наповнення батареї. Компанія заявила, що «ікси» і «Ески» зможуть заправлятися на колонках V3 пізніше, після апдейта софта. Поки вони задовольняються V2.

Ті ж самі колонки V3 в першу чергу адресовані «трійок», які на них можуть отримувати в окремих випадках до 256 кВт. Це еквівалентно темпу зарядки «1000 миль шляху за годину підключення». Або по-іншому: 21 кВт • год енергії, залитої за перші п’ять хвилин, яких вистачить при спокійному русі більш ніж на сотню кілометрів. Більш старі Model X і Model S такий темп «заливки бака» не підтримують, але їх повинні «прокачати» до прийнятої потужності 210 кВт з невеликим. Цікаво: деякий час назад компанія поміняла в описі цих двох моделей параметр зарядки зі 170 миль (273 км) за 30 хвилин на 170 миль за 15 хвилин. Але швидко повернула назад колишнє значення.