Tesla шукає місце для будівництва Gigafactory 4

Американська компанія Tesla, за даними Wall Street Journal, веде переговори з місцевою владою в Нідерландах і Німеччині для вибору майданчика під перший в Європі завод Gigafactory, якому призначений глобальний порядковий номер чотири.

Про таке підприємсто глава Тесли Ілон Маск міркував ще в 2016-му, коли проект носив назву Gigafactory 2. З тих пір нумерація змінилася (про причини трохи нижче).

Новий завод поєднає під одним дахом виробництво тягових батарей і самих електрокарів. Незважаючи на запуск в роботу на початку 2017-го, підприємство Gigafactory 1 ще не було добудоване. Повне його завершення очікується лише в 2020-му. Серед іншого, тут з’являться цехи з утилізації старих акумуляторів (з повторним використанням матеріалів в нових батареях і створенням нетоксичних відходів).

Розширення виробничих площ як в США, так і за їх межами, важливо для планів фірми із зростання глобального продажу, особливо набирає популярність седану Tesla Model 3. Д

о речі, в липні компанія Panasonic, партнер Тесли по Gigafactory 1, в особі голови автомобільного крила Есио Іто оголосила про готовність розширити свої інвестиції в цей завод для подальшого збільшення його потужності. Угода про кооперацію в будівництві Gigafactory 3 підписали 10 липня віце-мер Шанхая Чжоу Бо і віце-президент Тесли з глобального продажу Робін Рен. Але навіть покращений Gigafactory 1 не впорається з потребами компанії, так що Gigafactory в інших місцях необхідні. Тут саме час згадати про нумерацію. Після поглинання Теслою фірми SolarCity її завод у Буффало (штат Нью-Йорк), що виробляє сонячні батареї, отримав назву Gigafactory 2. Номер три недавно дістався проекту великого підприємства Тесли в Шанхаї. Воно має запрацювати через два роки, а ще через два – вийти на повну потужність в 500 000 електрокарів в рік, призначених для Китаю.

Тут доречно згадати, що загальне виробництво Тесли швидко росте. Так, у другому кварталі 2018-го воно склало 53 339 машин, що вдвічі вище аналогічного періоду минулого року або в чотири рази – темпів виробництва в 2015-му. Фірма Тесла – це не тільки виробничі потужності та сервісні центри. У німецькому Прюм працює дочірня компанія Tesla Grohmann Automation (колишня Grohmann Engineering), зайнята автоматизацією виробництв, а в Афінах нещодавно був створений невеликий дослідницький офіс.

Влада кількох країн Європи запрошувала Теслу до себе. Кандидатами були Португалія, Іспанія, Франція, Чехія, Польща, Угорщина, Фінляндія, Естонія і Литва. Однак в даний момент Маск звузив вибір до Німеччини і Нідерландів. При цьому Німеччину Ілон вважає найкращим варіантом, якщо, звичайно, вийде домовитися. Притому що в Нідерландах у Тесли вже є один промисловий майданчик, складальні цехи в Тілбурзі. Правда, вони не носять гучної назви Gigafactory.