Toyota і Panasonic разом вироблятимуть акумулятори

Наприкінці 2017 го Toyota і Panasonic досягли домовленості про спільну роботу над новими тяговими акумуляторами і їх випуском. Тепер угоду конкретизовано.

Партнери уклали два контракти на інтеграцію бізнесу і створення нового підприємства. У ньому 51% буде належати Тойоті і 49% – Панасонік. Основні завдання СП – науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи в області призматичних автомобільних тягових акумуляторів, твердотільних і інших перспективних типів батарей, налагодження їх виробництва і власне випуск, отримання замовлень на них та взагалі весь менеджмент, пов’язаний з їх проектуванням, виготовленням і продажем .

Причому продукція цього СП піде не тільки на конвеєри Тойоти, але і буде запропонована іншим автовиробникам. Загальна ідея твердотільних батарей зрозуміла: це близькі родичі відомих літієво-іонних акумуляторів, але з електролітом у твердій формі, без рідких речовин (розчинів) або гелю.

Конкретні особливості «хімії» і конструкції – ноу-хау тих чи інших розробників. Результат такої заміни: зниження розмірів і ваги батарей при більшій місткості. В рамках цих контрактів Toyota зобов’язується передати в СП своє обладнання і персонал, пов’язані з тяговими батареями. У свою чергу, Panasonic теж виділить обладнання, персонал і інші активи, що асоціюються з випуском тягових батарей призматичного типу, в тому числі виробництва в Японії і в китайському Даляні.

Загальне число співробітників, яких партнери переведуть зі своїх нинішніх підрозділів в нове батарейне СП, – 3500. До речі, у Тойоти з Панасонік вже є СП Primearth EV Energy, що працює в області тягових батарей, в основному нікель-металогідридних. Нині обговорюване підприємство буде масштабніше і зосередиться на передових типах акумуляторів, які тільки перебувають в розробці.

Компанія Toyota уточнює, що створення СП має ще пройти узгодження в антимонопольних органах. Повністю процес має бути завершений до кінця 2020 року. Якраз тоді у Тойоти почнуть з’являтися масові електричні легковики. (На фото – шоу-кар Concept-i). Зараз у корпорації Toyota є десятки електрифікованих моделей. Звичайно, вона відома перш за все як масовий виробник гібридів. У той же час давно заплановано «наступ» в сфері електрокарів.

Автогігант має намір в 2020-х розташовувати більш ніж десятком таких моделей. А взагалі, до 2025 року кожна модель в лінійці марок Lexus і Toyota повинна володіти гібридної або повністю електричною версією. Таку мету раніше озвучував керівництво фірми. Тут-то і знадобляться акумулятори нового покоління, що створюються разом з Панасонік, і інші кооперації в області електротранспорту (скажімо, спільна діяльність з Маздою і Denso).