У Мережі розповіли, що ще 70 років тому електромобілі їздили по наших вулицях, пише MMR.
Сім заводів мінавтопрому працювали на повну потужність і для того, щоб розширити модельний ряд, держава вирішила налагодити випуск електромобілів. Їх створили для того, щоб експлуатувати на коротких внутрішньоміських перевезеннях, не займаючи дефіцитні вантажівки.
У 1947 році розробляти електрофургони почав інститут НАМІ, а випускав їх Львівський автобусний завод. Електромобілі НАМІ-750 і НАМІ-751 вийшли передовими для свого часу.
На електро-ЛАЗи встановлювали два види батарей – спочатку свинцево-кислотні, потім – більш довговічні залізо-нікелеві. Реально автомобіль міг проїхати на одному заряді близько 50-60 км, а якщо електрофургон був порожній, то і 80 км. Все через те, що місця під кузовом не вистачало розмістити акумулятор побільше.
Але зате в комплекті з авто був зарядний пристрій для підключення до мережі 220 В, тобто в будь-яку розетку.
Електрофургони можна було гальмувати двигуном. Базувалися вони на вузлах масових бензинових машин. НАМІ-750 базувався на вузлах від “Перемоги”, а НАМІ-751 на ГАЗ-51.
Використовувалися електро-ЛАЗи в промисловості. Після випуску 20 моделей в 1951 році їх відправили в Москву і Ленінград. Саме там вони 7 років розвозили пошту.
Але в масовий випуск електрофургони не пішли через їх дорожнечу, що, власне, гальмує їх випуск по сьогоднішній день.