Подібні радянські авто свого часу для багатьох стали першими транспортними засобами. Однак, мало кому відомо, що рідкісні і незвичайні версії машин існували ще до того, як ЗАЗ-965 став предметом саморобного тюнінгу. Про які поговоримо далі.
Дослідний зразок Москвич-444 був розроблений МЗМА спільно з НАМІ. Спочатку, він отримав 2-циліндровий опозитний мотор в 0,65 л, потужністю 17,5 к.с., а потім з’явився V4 з робочим об’ємом 0,75 л і потужністю 23 к.с.
Дослідний зразок Москвич-444
Також вартий уваги прототип НАМІ-059, який створив Юрій Долматовський. Машина була оснащена 2-циліндровим мотоциклетним мотором об’ємом 0,75 л, що розвиває 22 к.с.
Прототип НАМІ-059
Серійно випускали в 1960-му році ЗАЗ-956, але вже зі зміненим передком. В цьому ж році був створений вантажний фургон ЗАЗ-965С призначений для збору пошти з вуличних ящиків з вантажопідйомністю в 150 кг. Всього таких було випущено 650 машин.
ЗАЗ-965 – варіант модернізації
Дрібносерійний фургон ЗАЗ-965С
Авто НАМІ-0100 стало результатом ще одного рестайлінгу Запорожця. Але в виробництво його так і не запустили, оскільки почалася робота над ЗАЗ-966 з зовсім новим кузовом.
НАМІ-0100
Модель ЗАЗ-965 використовували за радянських часів виключно для внутрішньозаводських потреб.
ЗАЗ-965 для внутрішньозаводських потреб
Примітно, що незабаром Запорожці перестали бути утилітарним сімейним транспортом і з них стали саморобний робити найрізноманітніші варіації автомобілів, в тому числі кабріолети.
Кабріолет на базі ЗАЗ-965
Кабріолет зі зміненими елементами кузова
Стретч на основі Запорожця
В результаті з’явилися і такі автомобілі, в яких лише частина елементів від ЗАЗ-965. Йдеться про автомобіль Bagira з двигуном ВАЗ-2108, а коробкою передач від ЗАЗ-968.
Повнопривідна Bagira з двигуном вісімки
Двомоторний повнопривідний монстр з кузовом за мотивами ЗАЗ-965