В автономній системі Renault EZ-PRO знайшлось місце для людини

Представивши в березні роботаксі EZ-GO, французи пообіцяли серію безпілотних концептів. Сьогодні на виставці комерційного транспорту в Ганновері відсвяткував прем’єру прототип EZ-PRO, призначений для доставки товарів «на останню милю».

Від інших подібних систем (Mercedes-Benz Vision Urbanetic, Toyota e-Palette, Rinspeed Snap) розробка Renault відрізняється наявністю людини в кабіні, але не в якості водія. «Ми вважаємо, що управління не буде автоматизоване повністю, так як в доступному для огляду майбутньому люди залишаться в центрі транспортної діяльності», – пояснює компанія.

За її задумом, в головній машині (autonomous leader pod) сидить «консьєрж» з ноутбуком, він же оператор логістики, який «контролює доставку товарів і свій флот». Спеціалісти компанії кажуть, що вже майже 120 років займаються легкими комерційними автомобілями (LCV), завоювавши на цьому терені позиції лідера.

«Грунтуючись на великому досвіді в КомТранс, Renault ставить людей в центр своїх рішень», – підкреслив шеф-дизайнер Лоренс ван ден Акер. За ідеєю, роботи виїжджають з бази як конвой під проводом машини з оператором. У міру просування по маршруту капсули відокремлюються від «взводу» і переміщаються незалежно для виконання своїх завдань. Потім вони повертаються в колону.


Одержувачі зможуть вибирати зручні час і місце доставки. Або «консьєрж» передасть посилку з рук в руки, або товар виявиться в «камері схову на колесах». У другому випадку забрати речі можна буде в будь-який час доби, відкривши шафку через додаток на смартфоні.

Електронна комерція продовжує набирати обертів, споживачі хочуть негайної доставки, тому на кур’єрські служби припадає близько 30% трафіку в містах Європи. Автономна електрична система EZ-PRO обіцяє скоротити кількість машин на дорогах в годину пік, зменшити пробки, викликані поганим водінням або неправильною парковкою.