В Лас-Вегасі впроваджують платні безпілотні таксі

Можна пригадати багато дослідів зі звичайними пасажирами в таксі-роботах, починаючи від поїздок машин американського стартапу nuTonomy в Сінгапурі і закінчуючи програмою фірми Waymo в різних точках США або таксі Voyage в Сан-Хосе. Але ніхто ще не брав з клієнтів гроші.

А ось таксомоторний гігант Lyft і фахівець з безпілотників Aptiv (дочка Delphi) тільки що заявили про подолання примітної планки: 5000 оплачених поїздок на автономних таксі в Лас-Вегасі. Фірма Lyft веде роботи з впровадження безпілотників не тільки з Aptiv, але і з уже згаданої Waymo, а також з GM і Фордом. Комерційний сервіс в тих випадках ще не налагоджений. Більш того, Lyft запевняє, що її платні таксі-роботи в Вегасі – перші в США і, ймовірно, в усьому світі.

Експеримент партнери почали в січні 2018 року. Фахівці фірми Aptiv відповідали за безпілотники (самостійно перекроєні BMW з оригінальними «залізом» і софтом від Аптіва), а Lyft забезпечив інтеграцію легковиків в свою мережу, прийом заявок і їх виконання. Коли клієнт Lyft в Вегасі викликає таксі, йому пропонується безпілотна альтернатива за тією же ціною, що і таксі класичне. У разі згоди до людини вирушав автомобіль-робот. За кермом заради безпеки все одно буде перебувати випробувач. Але він нічого не робить, а тільки страхує електроніку на випадок збою (в якійсь же перспективі таксі повинні залишитися без співробітника фірми).

Прибуток від безпілотних поїздок партнери ділять між собою. Крім Лас-Вегасу Aptiv проводить досліди з автономними машинами в Бостоні та Сінгапурі. Свою систему фірма називає Automated Mobility on Demand (AMoD), тобто «автоматизована мобільність на вимогу».