
Сьогодні одним з основних питань при придбанні транспортного засобу вважається його витрата пального. Більшість, з огляду на цей факт, роблять вибір у бік оптимальності співвідношень якості, вартості та технічних параметрів. Вартість палива постійно збільшується, багато водіїв вважають за краще малолітражки. Виходить, що тематика економії зачепила деякі з автомобільних агрегатів, в число яких входять мотор і коробка перемикання швидкостей. Якщо з першим все зрозуміло – від його обсягу безпосередньо залежить витрата, то для заощадження ККД придумали вариаторні коробку.
зміст:
- Принцип дії
- Різновиди варіаторних коробок
- Переваги і недоліки
- поширені несправності
Принцип дії
Вариаторні коробки передач не надають машині деяких відмінних рис. Все виглядає штатно – пара педалей, важіль для включення швидкісних режимів.
Але в робочому стані відразу проявляється плавність і непомітність зміни передач, відсутність фіксації швидкостей з першої по десяту. При зміні швидкісного режиму варіатор поступово змінює передавальне значення, не викликаючи різких поштовхів.
Влаштована варіаторная коробка досить просто. Ланцюгова модель, наприклад, складається з ланцюга, натягнутої на два шківа клинового виду. Мастило не використовується, тертя створюється невелике, що утворюється тепло розподіляється по корпусних частини і шківів.
На моделі тороидальной посилена пружина фіксує ведений шків, на якому є крильчатка для охолодження, тому що тертя створюється досить сильне. Суть роботи даного варіатора полягає в ефекті, створюваному тертям, адже саме за рахунок його і передається крутний момент.
Різновиди варіаторних коробок
Їх кілька видів:
- тороїдальна;
- Кліноременная;
- ланцюгова.
Найбільшою популярністю користується друга група. Особливість в тому, що в такій коробці є пара шківів, що нагадують гострі конуси, спрямовані один на інший, на них натягується ремінь.
Шків складається з пари дисків конічних форм, які при зміщенні змінюють шківних діаметр.
Тороідний коробка представлена двома осьовими валами, розташованими на сферичної поверхні. Серед них розташований ролик.
Ланцюгова система досить рідкісна, але має мінімальні значення втрат у передачі крутіння, одночасно відрізняється високим ККД.
Є машини, на яких існує можливість вибору «віртуальних» швидкостей, що визначаються електронікою. Між такими режимами перемикання буде різким, варіатор своєю роботою нагадає МКПП. До речі, відремонтувати коробку можна тут: http://avtorusservis.ru/remont-mkpp-hyundai
Але тут можна буде перемикати важіль на свій розсуд.
Переваги і недоліки
Машина швидкість набирає плавно, коробка працює без стрибків, час на перемикання передач не витрачається. Троганье з місця відбувається плавно, при вимушених зупинках мотор не глухне. Управління легке, є тільки дві педалі. При розгоні варіатор не створює шумів. Економія палива в наявності, екологічності загроза не створюється.
Але є і свої мінуси. Наприклад, на безступінчатим трансмісії машина довго рухатися при підвищених обертах не зможе. Обслуговування також відрізняється. Масло слід міняти часто, через кожні два – три десятка тисяч кілометрів. Щоб ремінь працював коректно, необхідно заливати спеціальну рідину, яка коштує досить дорого і являє собою досить рідкісний товар. Порушення в експлуатації варіатора чреваті його поломками, а ремонт обійдеться недешево. Через несправність хоч однієї невеликої деталі виникають проблеми в працездатності всього варіатора.
поширені несправності
Щоб знати, як користуватися варіатором, слід вивчити його характерні поломки. Викликані вони можуть бути і халатністю в експлуатації, і несвоєчасної зміною масла, і зневагою видами технічного обслуговування.
І хоч варіатор сьогодні досить поширений в експлуатації, але його ремонтом займаються не всі автомобільні майстерні. Так що рекомендується поломки виявляти на початкових стадіях, щоб уникнути в подальшому великих фінансових витрат.
Основна несправність – вихід з ладу ременя. Головна причина – застосування режиму екстреного гальмування на високій швидкості. У даній ситуації ремінь починає працювати в аварійному режимі, на ньому утворюється велика кількість зазубрин. У підсумку він може просто розірватися.
Порушення в роботі електроніки – друга причина відмови вариаторной коробки. Ще одна ознака – запах горілого масла, який з’являється в салоні. Часом він супроводжується димом.
Отже, від роботи варіатора мотор завжди знаходиться в тонусі. Постійно створюється необхідна динаміка через оптимальності передавального числа. Паливо витрачається економно.