Вертикальна батарея для електромобілів: наскільки реалістично?

Британський стартап Page-Roberts запатентував оригінальну компоновку для електромобілів, що обіцяє, на думку розробників, масу переваг. Для цього потрібно всього лише поставити батарею вертикально.

Так званий скейтборд, де плоска тягова батарея розташовується під підлогою, неспроста став найпоширенішим варіантом для електромобілів: він забезпечує максимальну варіативність і універсальність. Але є у нього і недолік: батарея все ж має висоту, що змушує піднімати рівень підлоги, і це погано для низьких машин спортивного спрямування, – згадаймо хоча бPorsche Taycanз його хитрим енергоблоком, що має виїмку під ноги сідоків. Англійці пропонують більш радикальне рішення: батарею ставлять позаду передніх сидінь вертикально, надаючи їй клиноподібну форму, а задні сидіння по іншу її сторону повернені в іншу сторону, за схемою «тягни-штовхай» .

За розрахунками технічного директора Page-Roberts Марка Саймона (Mark Simon), дане рішення дозволить збільшити запас ходу на 30 відсотків за рахунок кращої аеродинаміки, обумовленої компактністю машини, а витрати на виробництво можна скоротити відразу на 36 відсотків.

Для демонстрації цих переваг дизайнери створили цілком симпатичну віртуальну модель, але ніяких технічних параметрів поки немає, а багато деталей, на зразок доступу на задні сидіння, не продумані. До того ж очевидно, що про будь-якої трансформації салону при такій компоновці можна забути, та й з безпеки можуть бути питання. І для спортивних моделей важлива висота центру ваги, і з цієї точки зору скейтборд, знову ж таки, краще. Втім, дана ідея британських вчених від автопрому виглядає нітрохи не безумніше планів повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння в доступному для огляду майбутньому.