Народний депутат від “Слуги народу” Мар’ян Заблоцький заявив про намір подати до Верховної Ради України законопроект про скасування акцизів на автомобілі.
Про це політик повідомив в Facebook , передає Соцпортал з посиланням на zik.ua .
Вже давно необхідно визнати факт: акциз на авто, що свого часу був введений як протекціоністський захід, не спрацював. Він не просто не врятував автомобільне виробництво в Україні, але сприяв тінізації ринку і соціальної несправедливості, – заявив Заблоцький.
Так, нардеп зазначив, що вартість уживаних автомобілів в Україні не може бути більшою, ніж в Європейському Союзі. За словами Мар’яна Заблоцького, сенс акцизів полягає в тому, щоб змусити розвиватися українську автомобілебудівну галузь, що для країни вже не актуально.
Разом з тим, власники “євроблях” залишаються незадоволеними, оскільки формула розмитнення авто їх абсолютно не влаштовує.
Що має змінитися і які заходи повинна вжити влада, розповіли експерти, передає Rbc .
– Найбільше власників “євроблях”, які виступають проти нинішньої форми, хвилює коефіцієнт віку. Однак, якщо його прибрати зовсім, тоді в Україні “хлине” потік надзвичайно старих автомобілів. Тому певна прив’язка до екостандартам таки має бути, – ділиться журналіст і автоексперт Тарас Брязгунов.
За спостереженнями експерта, найбільш активно водії розмитнювали машини в кінці 2018 го на початку 2019 го, коли діяла знижка – 50 відсотків. Хто хотів, той вже давно розмитнив свою машину.
А ось власники підтриманих автомобілів або з великим об’ємом двигуна – не стали розмитнювати свої “євробляхи”. З 1 січня конфіскація авто або 170 тис. грн штрафу – це максимальна міра покарання для власника євробляхи.
Санкцію можуть застосувати, якщо машину на іноземних номерах розберуть на запчастини або якщо вона перевищила терміни перебування в Україні в місяць.