Зелені технології для електровантажівок в Європі поки недоступні

Scania починає випробування електровантажівок, які представляють собою гібрид автопоїзда і тролейбуса: позаду кабіни змонтований пантограф, через який буде отримувати електрику не тільки електромотор, а й блок акумуляторів, за межами електрифікована ділянки автопоїзд зможе рухатися на запасеної батареями енергії, а потім і зовсім переключиться на дизельний мотор.

Європейська асоціація автовиробників опублікувала звіт, який свідчить про фактичну відсутність інфраструктури зарядних і заправних станцій для електровантажівок і вантажних автомобілів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння, що використовують альтернативні види палива. Дана проблема характерна для всіх країн ЄС.

Звіт ACEA опублікований напередодні саміту, на якому вперше в Європі можуть бути встановлені показники викидів CO2 для вантажних автомобілів. Саміт пройде на цьому тижні; участь в ньому візьмуть представники Європарламенту, делегати національних урядів і члени Європейської комісії. Реалізація амбіційних стандартів по емісії вуглекислого газу, запропонованих ЄС, можлива тільки при швидкому і масовому розширення парку вантажівок з нульовим і низьким рівнем викидів. І хоча планується укласти угоду по новим цільових показників по викиду CO2 протягом наступних декількох тижнів, доповідь АСЕА попереджає європейських чиновників про фактичну відсутність необхідної інфраструктури обслуговування вантажних авто з нульовою або низькою емісією.

У документі також говориться про відсутність чіткого плану дій у ЄС щодо розгортання мережі електричних зарядних станцій і заправок для дистрибуції альтернативних видів палива. Згідно з консервативними оцінками, до 2025-2030 рр. вздовж основних автомагістралей ЄС буде потрібно встановити не менше 6 тис. потужних зарядних пунктів постійного струму для електричних вантажівок потужністю понад 500 кВт. Крім того, потрібно встановити ще 20 тис. менш потужних зарядних точок, придатних для вантажних електромобілів.

«Шокуючий факт: на сьогоднішній день немає жодної громадської точки зарядки для далекобійних вантажівок», – заявив генеральний секретар ACEA Ерік Джоннаерт. «Більш того, немає єдиного стандарту для штепселів необхідної потужності». Уздовж європейських автомагістралей вже побудована мережа швидких зарядних станцій для легкових електромобілів. Однак важкі електровантажівки не можуть використовувати цю інфраструктуру через набагато більш високої ємності їх батарей і більш високого енергоспоживання. Крім того, вантажному електромобілю потрібно багато місця на зарядної станції.