За правилами, прийнятим в нашій країні, зміна літньої гуми на зимову в даний момент не обов’язкова, але рекомендована. І все більша кількість водіїв переконується в цій необхідності. І кожен водій, що стикається з цією процедурою, змушений робити вибір зимової гуми, читати величезну кількість тестів, порівнювати характеристики різних виробників покришок. Запропонуємо кілька порад, здатних допомогти у виборі зимових покришок.
правило 1
Заміні підлягають всі чотири колеса автомобіля. Існує думка, що заміна двох коліс на провідному мосту буде достатньою, а удар по фінансам не таким відчутним. Але це помилки досить небезпечно!
У зв’язку з тим, що через різницю в зносі коліс виходять різні гальмують властивості, то в підсумку зростає гальмівний шлях, а це вже становить небезпеку при русі на зимовій слизькій дорозі. Але якщо у Вас немає можливості замінити всі чотири колеса, то два нових необхідно ставити в обов’язковому порядку на задні колеса, не прив’язуючись до приводу машини.
правило 2
Яку ж гуму ставити: шиповану чи ні? Для того щоб це зрозуміти, потрібно згадати навіщо встановлюємо шипи на покришки. Відповідь – для того, щоб розколювати тонку скоринку льоду або наст зі снігу.
Згадаймо відомий факт: в таких країнах як Скандинавія, де процес переходу в зимовий період на шиповані покришки визнаний обов’язковим, дороги не поливають ніякими реагентами і не проводять чистку снігу до асфальту. У такій ситуації наявність шипів істотно поліпшує зчеплення колеса з дорогою.
Але якщо поверхня траси вичищена до асфальту, то шипи принесуть небагато користі. Тому приймати рішення про необхідність установки шипів належить тільки Вам, з урахуванням деяких факторів: умови дороги, частота використання автомобіля, погодні умови.
правило 3
Розміри шин літнього та зимового сезонів повинні бути однаковими, або навіть зимові – на розмір менше. Деякі автовласники дотримуються думки, що якщо на автомобіль поставити шини побільше, то він неодмінно перетвориться в всюдихід.
Але реальність така, що цей процес набуває зворотний напрямок, адже великі колеса – це складність в управлінні, навіть при наявності гідропідсилювача керма. В результаті спостерігається збільшення зношуваності деталей рульового управління, швидше сточуються болти, гайки, тяги і т.д. І виходить, що на зимовій дорозі машина управляється гірше, оскільки через великого розміру шини знижується крутний момент на колесах. Та ще й зростає маса самого автомобіля, оскільки маса колеса через розмір шини теж збільшується.
Якщо на автомобілі встановили колеса більшого розміру, ніж штатні, то з’являється ризик зачіпання колесом арки колісної ніші, що може привести до пошкоджень не тільки самого колеса, але і самої машини. Висновок з усього перерахованого вище такий – необхідно вибирати відповідні за розміром покришки.
правило 4
Звернемося до основної суті зимових покришок, яка містить в собі той факт, що виготовлені вони з гуми зі спеціальними більш еластичними властивостями, ніж річна або всесезонна гума. Ці властивості дають можливість зимовій гумі залишатися більш м’якою і еластичною, перебуваючи на морозі, що забезпечує більш міцне зчеплення з дорогою.
Крім цього протектор у зимових покришок має більший малюнок, ніж у літньої гуми. Також в процесі вибору зимової гуми для себе необхідно це враховувати, оскільки якщо ви більше їздите по асфальтованих дорогах, то і вибирати необхідно покришки з більш дрібної глибиною малюнка протектора, тому, що вони мають низький опір при коченні, і відповідно немає збільшення витрати палива.
Але якщо ж автомобілю доведеться їздити по путівцях, то більше підійдуть покришки з глибоким і широким малюнком, щоб зменшити ймовірність забивання їх снігом.
правило 5
Не варто забувати і той факт, що перевірку тиску в шинах автомобіля взимку необхідно робити частіше, ніж влітку. Для цього є кілька причин: 1. зі зниженням температури, внутрішньо тиск шин теж падає на 0,2 – 0,3 атм., 2. в зимовий час практично відсутня нагрів шин, а значить, немає збільшення тиску в шинах. Якщо їздити на шинах, які неправильно накачані, то зростає ризик зносу коліс по зовнішньому контуру
правило 6
На який же марці покришок зупинити свій вибір? Всі відомі виробники покришок випускають свою продукцію, як правило, з помітним якістю. Саме тому різниця в продукції виробників відомих брендів є несуттєвою.
Вся продукція, що випускається досить хороша. Присутній відмінність лише в деталях. Деякі ведуть себе більш впевнено на льоду, деякі – на снігу, а якісь на асфальті. Навіть якщо вислухати всі кількість порад щодо вибору зимових покришок, то правда все одно матиме розмиті обриси, адже у кожного водія свій спосіб їзди, у кожного своя марка автомобіля і погодні умови теж різні.
Саме тому не варто мучити себе питанням, які ж покришки краще? Необхідно просто купити один комплект гуми і випробувати його в умовах однієї зими, а не наступний сезон купити покришки вже іншої марки і просто порівняти з урахуванням Ваших особистих переваг.
правило 7
При покупці зимових покришок варто прихопити і комплект дисків. Нехай навіть не з дорогих. Це допоможе обійтися і без послуг шиномонтажних майстерень, в процесі «перевзування» автомобіля. І сам процес перестановки коліс на кожен сезон буде віднімати набагато менше часу.
правило 8
Щоб полегшити завдання у виборі шин, можна скористатися сайтами деяких інтернет-магазинів. Для цього складіть таблицю і заносите туди дані про виробника, ціни, глибині протектора, як Шипування і все, що самі вважаєте за потрібне.
Потім у міру використання тих чи інших покришок, ставте навпроти необхідних характеристик «+» або ж «-». Таким чином Ви зможете самі для себе визначити відповідні зимові покришки.