Як зрозуміти, що шини повністю зношені і їх пора міняти? На відповідь впливає маса чинників. Експерти порталу «За кермом» їх врахували і підготували шпаргалку на всі випадки життя, пише MMR.
Для літніх шин межа становить 1,6 міліметрів залишкової глибини протектора, а для зимових (або всесезонних) – 4 міліметри. Сучасні літні покришки можуть проїхати від 40 000 до 70 000 км в залежності від манери водіння і характеристик машини. Даний пробіг на літніх шинах середньостатистичний водій авто накочує за 2-3 сезони. Також знос має на увазі не тільки зменшення глибини протектора. За мільйони циклів деформації порушується міцність каркаса і його зчеплення з шарами гумової суміші. Словом, кожні 2-3 роки потрібно купувати новий комплект шин.
У разі пошкодження однієї з шин і відносно великому загальному пробігу комплекту потрібно також задуматися про його заміну. Ну або про придбання хоча б пари нових покришок, які при будь-якому типі приводу слід встановити на передню вісь. Назад ставимо 2 шини – найбільш пристойні з решти.
Багато власників авто проїжджають в рік всього кілька тисяч кілометрів. Це не означає, що шини прослужать вам декілька десятків років. Згідно з вимогами, експлуатаційний термін служби шин легкових авто становить п’ять років з моменту виготовлення. Так, компанія Continental в рекомендаціях вказує, що всі шини авто (включаючи запасне колесо) старше 10-річного віку слід замінити новими. Тому при малих пробігах можна на 10 років і орієнтуватися. Дата виготовлення шини вказується на боковині. Зазвичай це овал з 4 цифрами. Перші 2 – порядковий номер тижня в році, 2 останні вказують на рік. Також слід періодично переставляти шини відповідно до рекомендацій виробника машини – інформацію про це можна знайти в інструкції з експлуатації.
Експерти також радять дбайливо експлуатувати шини і, головне, правильно зберігати в міжсезоння. При зберіганні, важливо виключити потрапляння на шини прямих сонячних променів, які сильно старять гуму. Слід мати у своєму розпорядженні покришки без дисків у вертикальному положенні, а на дисках складати стопкою. А перед тим як на початку сезону встановити шини на авто, оцініть їх стан. Важливо щоб не було бути тріщин в протекторі і боковинах.
Зимові шини «живуть» набагато менше. Вони практично завжди виходять з ладу по зносу бігової доріжки, адже протектор нової шини – це 7-8 міліметрів, а робочої висоти залишається всього лише 3-4 міліметри. Якщо гума шипована, то при такому зносі залишається зовсім небагато металевих елементів, і шина не забезпечить безпеку при їзді по зимовій дорозі. Також, не тільки шиповки, але і «липучки» при такому ступені зносу теж втрачають більшу частину своїх можливостей. Реальний ресурс зимових шин рідко перевищує 30 000 кілометрів.