Документ винесено на громадське обговорення, а якщо стане законом, в силу вступить відразу. Тому варто дізнатися прямо зараз, як буде виглядати Техконтроль в Україні.
На офіційному сайті Мінінфраструктури оприлюднено проект закону, який буде стосуватися всіх водіїв і власників транспортних засобів в Україні. Документ винесено на громадське обговорення (яке триватиме до 26 березня поточного року), і протягом цього часу свої мотивовані зауваження і пропозиції на адресу МІУ може відправити кожен, хто має ідеї про те, як і чим слід доповнити чималий проект, частина змісту якого ми зараз досліджуємо.
У документі описується механіка впровадження та проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (ВТК), правила використання тахографів і обмежувачів швидкості для автобусів і вантажівок, а також те, як водії комерційного транспорту будуть навчатися і проходити регулярне підтвердження професійної компетенції.
Нагадаємо, що згідно зі статистикою ДТП через несправність автомобіля складають менше 1%.
Отже, що чекає українських водіїв, якщо Закон про техогляд вступить в силу:
Для якого транспорту техогляд буде обов’язковим?
- Легкові авто – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
- Таксі – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
- Автобуси (більше восьми посадочних місць, крім сидіння водія) – через 1 рік від дати виготовлення, у подальшому кожні 6 місяців;
- Вантажні (масою до 3,5 тонн включно) – через 4 роки від дати виготовлення в подальшому кожні 2 роки;
- Вантажні, маса яких перевищує 3,5 тонни, – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
- Будинки на колесах з максимальною масою понад 3,5 тонн – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
- Колісні трактори – через 4 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки;
- Транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому кожні 6 місяців;
- Спецтранспорт – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, в подальшому щорічно;
- Мототранспорт з об’ємом двигуна від 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше, – через 2 роки від дати виготовлення, у подальшому кожні 2 роки.
Який транспорт не буде проходити техогляд?
Перевірці на придатність до експлуатації не підлягають:
- ТЗ з конструкційної швидкістю не більше 25 км / год;
- колекційний і ретротранспорт, який не використовуються на вулично-дорожньої мережі;
- спортивні авто, які використовуються лише на змаганнях;
- дипломатичні ТЗ;
- спецтранспорт, яким здійснюють перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю не більше 40 км / год;
- ТЗ з об’ємом двигуна, який не перевищує 50 куб. см;
- колісні трактори, швидкість яких не перевищує 40 км на годину;
- ТС, які за результатами перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації, яка проведена відповідно до міжнародних договорів України, придатні до експлуатації;
- технічні транспортні засоби для агропромислового комплексу.
Як буде проходити позаплановий техогляд?
Перевірка транспортних, незалежно від дати проведення останньої перевірки проводиться після:
- перереєстрації в разі зміни власника;
- переобладнання ТЗ;
- ДТП, в результаті якого були пошкоджені елементи, які впливають на безпеку руху транспортного засобу (системи підвіски, системи управління, системи подушок безпеки, системи гальмування, деформації кузова).