Мотор купе Aston Martin Valkyrie виявився надпотужним

Про двигуни серійного гіперкара Aston Martin Valkyrie ми коротко розповідали ще в серпні. Тоді неофіційно називалася потужність в 1146 к.с., але паспортна віддача, оприлюднена тепер самим автовиробником, виявилася трохи нижче – 1013,8 метричних «конячок» при 10 500 об / хв (або рівно 1000 в британських к.с.). Але і це чудово, враховуючи, що перед нами «атмосферник» V12 6.5. (Згадаймо, ще недавно ми захоплювалися Вулканом з його атмосферним V12 7.0 на 831 силу.) Кут розвалу блоків в новому двигуні становить 65 °. Досвід компанії Cosworth в Формулі-1 допоміг зробити його напрочуд легким – всього 206 кг. За розрахунками інженерів, якби формульний агрегат Cosworth V10 3.0 масштабувати до 6,5 л, то він важив би 210 кг (замість 97).

Тим цікавіше дізнатися, наскільки двигун може розкручуватися: британці повідомили, що максимальні оберти тут рівні 11 100. У Астоні такий показник називають безпрецедентним для сертифікованої дорожньої моделі, що задовольняє нормам щодо викидів шкідливих речовин. Ще одна важлива цифра: максимальний крутний момент в 740 Н • м при 7000 об / хв. Компанія підкреслює, що в обох випадках мова йде саме про вихідні параметри самого ДВС. А адже Valkyrie – гібрид. Питома віддача астоновского атмосферного агрегату дорівнює 155,97 к.с. / л. Для порівняння, в лімітованої моделі Ferrari Monza агрегат V12 6.5 розвиває 810 к.с., тобто 124,6 к.с. / л. У Валькірії сам мотор є елементом силової структури. Так що до його міцності застосовувалися особливі вимоги. Дивно, наскільки точно довелося підбирати параметри блоків циліндрів, з урахуванням всіх навантажень. Всередині велика частина деталей виточена з різних сплавів: наприклад, поршні в стилі Формули-1 і титанові шатуни. Колінчастий вал тут з цільного сталевого прута, причому в ході процесу видалено 80% матеріалу, а весь цикл включав в себе кілька поперемінних етапів термообробки і шліфування. В результаті колінвал важить на 50% менше, ніж в моторі V12 7.3 суперкара Aston Martin One-77.