Король мегаполісів Smart EQ Fortwo переходить на електрику

Король мегаполісів повністю переходить на електротягу. Сіті-кари Smart без двигунів на викопному паливі вже стали реальністю для США, Канади та Норвегії. А з 2020 року така ж доля чекає і Європу.

У світі, де переміщення людини в просторі є основою багатьох суперечок і обговорень, автовиробники повинні адаптуватися не тільки до мінливих смаків своїх клієнтів, але і до посилених з кожним роком вимог законодавства. Іноді жертвою нововведень подібного роду стають цілі розділи автомобільної історії.

Саме це відбувається сьогодні через електрифікації машин і поступової відмови від використання в них викопного палива. У світлі того, що відбувається в деяких автомобільних брендах, які випускають малоадаптовані для міського використання моделі, незабаром доведеться серйозно переглянути свою стратегію.

Але в меншому ступені ці зміни повинні турбувати Smart. На сьогоднішній день німецька марка, мабуть, краще за інших підготовлена ​​до назріваючих змін, враховуючи як вже випускаються її моделі, так і новинки. З 2020 року Smart буде продавати в Європі тільки електромобілі.

Для ринків США, Канади та Норвегії це вже реальність з 2017 року. Завдяки своїм невеликим габаритним розмірам, що полегшує його використання в межах міста, Smart EQ Fortwo позиціонується як король мегаполісів. У минулому році у Франції було продано в цілому тисяча сто сорок п’ять електричних «Смарт». А в кінці жовтня поточного року німці оголосили про реалізацію 1052 таких машин в цій країні.

Для порівняння, за той же період у Франції було зареєстровано 1040 нових хетчбеків BMW i3 – третього за популярністю електрокара в Європі. Таким чином, на сьогоднішній день продажу електромобілів Smart складають в Старому Світі близько 20% від всіх моделей цієї німецької марки.

Smart EQ Fortwo оснащений електромотором з віддачею 82 сили і 160 Нм крутного моменту, що передається на задні колеса. Літій-іонна акумуляторна батарея з 96 блоків ємністю 17,6 кВт год повинна забезпечувати маленькій дводверці дальність поїздки близько 150 км.

Запас енергії, по завіреннях представників Smart, можна заповнити з 10% до 80% від побутової електромережі (10А) за 6 годин. Зі спеціальною настінного зарядкою Wallbox (20А) ця процедура займе 3,5 години, а з швидкою трифазної (22 кВт) – всього 40 хв.

При цьому процес зарядки батареї можна дистанційно контролювати через спеціальний додаток в смартфоні. Заодно через нього доступні і інші функції. Наприклад, віддалене включення кондиціонера.

Але який же він на ділі? В ході організованого для журналістів тест-драйву ми зробили чотири різнопланових поїздки протяжністю приблизно по 20 км кожна з невеликою підзарядкою акумулятора на півдорозі, щоб без проблем повернутися в аеропорт, звідки стартували спочатку. Звичайно, після такої міні-подорожі важко судити про реальну економічність цієї маленької міської «електрички». Проте, за підсумками наших кількох заїздів вийшло, що в середньому по місту Smart EQ Fortwo споживав близько 14,6 кВт на 100 км пробігу. Тобто дальність поїздки в змішаному циклі не сильно перевищує 100-кілометровий поріг. При наявності певних навичок економної їзди і знанні маршруту, мабуть, можна показати результат, приближений до заявленого виробником запасу ходу в 150 км. Однак, Smart зі своїм сітікаром робить ставку не стільки на цей експлуатаційний параметр, скільки на можливість досить швидкої зарядки батареї.